09-04-26 Nationella förberedelse med Linan

Nu har min kära Linan precis åkt. Hon kom hit i sällskap med Linnea som bara stannade för att säga hej, och sen har jag och Linan suttit och läst igenom engelska nationella samt druckit kaffe och ätit rulltårta. Så skönt att man kan sitta ute nu i trädgården. Jag kunde sitta ute och äta frukost med Tisha imorse också, jättemysigt! Jag har inte varit i skolan idag, jag kände mig lite krasslig när jag vaknade, så valde att stanna hemma. Zoran hade skola och inte hunnit vara hemma någonting idag, så Tack för sällskapet, Linan <3

Imorgon är det som sagt Engelska Nationella, en skrivuppsats och .. Fan, jag vill inte! Skolan känns bara förjävlig nu. Jag måste kämpa med att lyckas få G på Matte Nationella, vilket kommer bli kämpigt eftersom jag inte har gjort allt man ska ha gjort i matteboken. Imorgon har jag ett retoriktal också, som handlar om Rädda Barnen, så det får jag sitta och öva in idag. Samt ett historia arbete som jag så gärna vill få klart så jag kan lämna in det, idag helst! Och förbereda mig inför Nationella Engelska..                        Vad kan man säga.. Jag är körd?

Att smörja in magen morgon och kväll måste jag börja få in som en vana. Jag har visserligen inte värsta magen ännu, men den kommer och jag vill gärna göra allt jag kan för att slippa bristningar. Visst, inget jättebekymmer, men man gör vad man kan för att undvika det. Jag har en burk Cocoa Butter Cream som mamma köpte i Gambia som luktar himmelskt och som ska vara till för gravidmagar. Mamma köpte det till Zorans syster Gagi då hon väntade Antonio och den hann vi ge henne en timme eller så innan hon födde honom. Så det var väl inte till så mycket hjälp ^^ 
Nej, ordning och reda på mig. Jag får börja komma ihåg att smörja magen!!

Nu ska jag sätta in min broccoligratäng i ugnen, yummi!
Allt för mig, Ciao


Kommentarer
Postat av: Sara

har dina föräldrar varit i gambia? :) visste inte det. jag har en hög cocoa butter här hemma också, haha!

2009-04-27 @ 19:26:36
URL: http://sariisc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ska tydligen finnas någon butik runt Lilla torgs parkering som säljer jättebra salvor för att motverka bristningar. En kollega som precis fick barn använde den och fick inte en enda bristning(och hon kan inte sluta prata över hur totalt överlycklig hon är över det, ett problem mindre i världen tänker hon!)



Lycka till med allt!

2009-05-17 @ 19:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0