09-04-22 Majblommor

Dagens händelse; Köpte idag årets första (och troligtsvis årets enda) majblommor idag! Jag har en liten blomma som pryder min lill-väska (en såndär där det bara får plats med en mobil & nycklar, nivet) och jag ska pryda min stor-väska (en normalstor) med en blomma också :)

Godkväll. Sitter förtillfället hemma hos mina föräldrar. Mamma, pappa & lillebror är och införskaffar sig fotbollsskor och lite träbitar, och jag, Tisha & Misse (vår gamla kissekatt) sitter här hemma. Dessa träbitar som jag hoppas att mamma hittar, är materal till ett litet projekt som jag och mamma skall syssla med. Vi ska nämligen göra små typtavlor att hänga upp hemma hos mig & Zoran. Vårt matrum ekar, eftersom de enda möblerna är ett bord samt sex stolar och visserligen ett par tunna gardiner, men det dämpar inget ljud. Vi ska leta efter nya mattor, jag & Zoran, men det får bli när han börjat jobba på sitt nya jobb. Så nu ska jag och mamma köpa något snyggt tyg och häfta på dessa träbitar och göra tavlor av dem, det är jättefint om man lyckas med det, samt det dämpar ljud.
Jag vill så gärna bli mer huslig och pyssla mer än vad jag gör nu. Men det är svårt att ens hinna med att laga mat och städa, när det är mycket i skolan. Och just nu.. Jag vill gråta, det tar inte slut. Eller jo, sommarlovet kommer inom kort, men det kommer inte bli en lugn stund framtills skolavslutningen. De nationella proven börjar nu, och även om man inte kan plugga inför dem, skapar dem så enormt mycket stress! Igår skickade jag in den sista inlämningen som jag varit efter med, så nu ligger jag iallafall inte efter med några inlämningar. Men så fort ett blir klart, blir det fullt upp med ett annat. De nationella proven i matte kommer inte vara roligt.. Jag har inte gjort två prov samt jag fick IG på ett, och jag ska klara av nationella.. Det är mitt egna fel, men det är så strängt.
Jag längtar tills sommarlovet, för då vill jag börja jobba lite. Det var min tanke nu, för jag har kännt mig oansvarig som inte bidrar med några pengar, men det går ju inte! Jag hinner inte, för så fort det börjar lugna ner sig med skolan, måste jag börja ordna med körkortet. Och sen när jag kommit igång med det, blir det till att försöka jobba lite.
Jag behöver tid, tid som jag inte har..

Igår var jag på mitt första mammagruppmöte och dit kommer jag gå igen. Tyvärr tillåter inte mitt schema att jag kommer i tid till möterna, men jag får väl slinka in en kvart senare eller något sånt. Det var trevligt att höra om hur andra resonerade kring när man fick reda på graviditeten, hur de upplevt det och sen var det tre mammor med sina barn där, så det var roligt att vara där. Jag var yngst av dem som var närvarande samt jag var minst gången. Men som sagt, det var trevligt och jag ser framemot nästa möte.

Nu är det dags för mig att påbörja mitt retoriktal samt att plugga historia (som sagt, det finns ALLTID något att göra) Jag skriver nog ett litet inlägg innan jag beger mig hemåt.
Allt för mig, ciao.

Kommentarer
Postat av: Therese

Oj va jobbigt det låter med skolan! Tänk på att det inte är långt kvar! :) du klarar det;) Va roligt att du tyckte om ungmamma gruppen!! Kram!

2009-04-22 @ 21:48:57
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0