09-04-28 Traditionella bröllop eller inte?

"inte filmstjärnigt snygg" - hah, så har jag beskrivits idag. Jag är totalt osminkad (på riktigt nu, inte osminkad som med massa foundation och rouge men inget på ögonen). Nej usch, allvarligt jag ser helt sjuk ut. Jag har haft Nationella i Engelska B nu i morse, sen har jag suttit i två timmar med Linan i skolan i väntan på att få tala om för Håkan att jag ska hem. Lyckat va?
Jag åkte hem och nu ska jag ut med Tisha, hon är värsta galningen nu. Hon har fått för sig att hennes stora uppgift i livet är att jaga flugor.. Hon hoppar upp i soffor och kutar omkring efter dessa flugor och nyss stod hon på fönsterbrädan i vardagsrummet!! Det där tycker vi inte om. Nu ligger hon snällt och väntar på  att jag ska ut med henne, duktig flicka. Det är klart man blir trött om man jagat flugor uppe på fönsterbrädan en hel dag..

En sak som jag hörde på radion igår, på Rix Fm var att några hade gift sig inne på ett gym. I sina träningskläder, svettiga och runt en massa främmande OCH istället för vigselring gav fästmannen sin älskade en hantel. Detta tyckte kvinnan på radion var hemskt oromantiskt och att det var helt absurt, och jag måste nästan hålla med. Det var lite över gränsen. Däremot fanns det några som hade vallt att ha sin vigsel i en luftballong. Alltså man, fru och en frivillig präst åkte upp i en luftballong och vigde sig. Sen fanns det även ett par som växlade ringar på havets botten någonstans. Ja, vad ska man säga? Det är upp till var och en hur man vill gifta sig. Fast det där med gymmet var lite väl.. ja, överdrivet. Men på Gothia Cup invigningen för något år sedan var det en man som friade till sin tjej som satt ovetandes i publiken och det var så sjukt romantiskt! Ett frieri kan man ha överallt enligt mig, på helt otippade ställen om man nu vill det.
Hur ska man gifta sig då? Själv så vill jag inte ha det i en kyrka, eftersom jag är ateist och jag tycker att kyrkan inte har någonting alls med kärlek att göra. Nej, hur ska man viga sig? .. Svår fråga.

Nej nu är det dax för Tishas runda, Ciao
Uppdatering; Går in i fjärde månaden på torsdag :)  Tiden går snabbt!


Kommentarer
Postat av: Therese

hehe silken busig vovve :) Säkert jätte söt :)

2009-04-28 @ 20:12:12
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: kapezer

oj oj grattis :):)

2009-05-05 @ 16:21:11
URL: http://kapezer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0