09-04-28 Orken har tagit slut..

NU HAR ÄNTLIGEN VÅR SKÄNK TILL MATRUMMET KOMMIT! Gud vad glad jag är. Det har stått helt still på inredningsfronten hemma hos oss nu ett bra tag, men nu sätts det igång igen med en ny möbel. Vi har lite småsaker kvar att ta hand om nu, såsom köpa en ny matservis (vi är så trötta på vår nuvarande..) samt köpa kaffeservis, nytt soffbord & införskaffa oss en teve i sovrummet. Sen en massa småsaker som nya tavlor, gardiner samt mattor.
Men nu är iallafall skänken på plats, känns verkligen jätteskönt!

Nu till lite tråkigare saker.. Jag mår inte bra. Jag vet inte vad det är som är med mig, men jag har ångerst. Riktig ångerst, och det är mest skolan det handlar om. Jag har varit med om att vara rysligt skoltrött men detta är ändå värre. Jag känner mig inte som mig själv längre och det är så himla tråkigt att känna så här. Det är nu som allt ska vara mysigt och magen växer, och ultraljudet om bara två veckor och ja, allt sånt där. Det är inte det att jag inte njuter av allt det där, utan det är bara att jag mår inte bra förtillfället. Jag behöver skolavslutningen nu, inte om en månad. På allvar, nu. Jag är stressad till max och det blir bara värre, eftersom jag kommer efter med saker och ting i skolan.
Igår började jag störtlipa (hormonerna spökar säkert också) över att inte ville upp till skolan dagen efter. Jag vill vara hemma och fixa och dona, ta hand om hunden ordentligt och bara leva. Jag lever inte som det är nu, jag har inte kunnat slappna av och ta det lugnt på jag vet inte hur många veckor och nu säger kroppen stopp. Det går fan inte längre, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Nej, usch det är inte alls roligt. Någon som vet något knep för hur man ska orka?

Kommentarer
Postat av: Sara

stackars dig gumman :( inte för att det är till så mkt tröst, men skolavslutningen är ju faktiskt väldigt nära. nu är det långhelg & snart är allt över, de sista veckorna är ju lugna.. tror det kommer gå jättesnabbt! hoppas du kryar på dig <3

2009-04-28 @ 22:31:20
URL: http://sariisc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, vet precis vad du går igenom, jag har också mått jättedåligt och stressat upp mig över skolan samt haft ångest för att gå dit.. har gått i alla möjliga banor att jag inte orkar mer och bara vill sluta nu.. men sen tänker man på hur lite tid det är kvar.. o sen ett långt sommarlov till att ladda upp batterierna igen... Mitt tips till dig är att skriva upp på ett papper allt du har att göra.. skolarbeten m.m

Sen tar du antingen en helg eller en skoldag då du vet att du inte missar något viktigt... sjukanmäl dig.. vakna lite tidigare, gör något du själv tycker är roligt och som gör att du mår bra... sedan kan du börja beta av din lista som du har skrivit upp.. man behöver inte hinna med allt på en dag.. men det känns bättre sen...

2009-04-29 @ 07:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0