Bebisuppdatering, v. 26+5

15 Augusti 2009  Bebisuppdatering: Först och främst vill jag meddela att vi nu har ett namn åt flickan vår. Hon kommer få heta Belle. Jag älskar det namnet samt så är Belle franskt och det betyder 'vacker', så kan inte tänka mig ett bättre namn till vår flicka ♥

Senaste besöket hos barnmorskan(v. 26+5)  visade ett SFmått på 27 cm, en ökning på 4 cm sen senaste besöket och jag har fortfarande +3kg i vikt.
Idag är jag i vecka 28+2. Allting känns bra med lillflickan och jag mår relativt bra. Jag har dock besvär med sammandragningar; Under semestern fick jag riktigt ont en morgon och jag hade sammandragningar från och tillbaka i kanske två timmar samt värk som kändes som mensvärk. Blev riktigt rädd, men efter någon timme försvann det. Men efter det har jag inte riktigt kunnat röra på mig som vanligt. Jag kan inte böja mig ned utan att magen trycks ihop eller gå i normal takt längre. På kvällen när jag ska gå och lägga mig brukar jag få väldans med sammandragningar, inte smärtsamma, men håller de på tillräckligt mycket kan de vara riktigt obehagliga. I v. 27 började jag få ont i ryggen också, i samband med sammandragningarna. Inte alls mysigt, det gör riktigt ont i ryggen när det väl sätter igång. Men jag var och gjorde en undersökning som visade att livmoderhalstappen inte var påverkad, vilket betyder att det inte är någon risk att sammandragningarna skulle betyda att Belle skulle komma förtidigt eller så. Sålänge allt är bra med henne så klarar jag mig prima. Belle är fortfarande lika livlig och man kan riktigt se hur hon rör sig i magen - har dock inte fått med någonting på video än, men det hoppas jag att jag får snart.
Det är galet hur mycket man längtar efter det beräknade datumet, jag menar jag går och tänker på den 3de november konstant! Jag är fortfarande inte nervös inför förlossningen, iallfall inte i jämförelse med Zoran som är värsta nervvraket ^^ Det är någonting som skall genomföras och väl vid mållinjen får man det finaste i världen, så jag ser bara framemot allting.

Såhär ser jag ut nu, en riktig liten kula har jag fått. Inga bristningar än så länge,
men det har verkligen börjat spänna över navelpiercingshålet.

Inväntar mina beställda mammakläder ifrån H&M nu, hoppas de hinner komma innan skolan börjar.

Kommentarer
Postat av: bex

Var bara tvungen å säga grattis, och att Belle var ett jätte fit namn (:

Lycka till!

2009-08-16 @ 01:00:21
URL: http://bxh.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Skönt att allting är bra med dig och lilla Bell! :) Saknar dig, hör av dig!

2009-08-18 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0