09-08-19 Saknad

Precis suttit och gått igenom all min fakta kring mitt svenskaarbete nu. Det var längesen jag borde gjort klart arbetet nu, men jag får det iallafall klart imorgon. Att vänta intill sista minuten med saker och ting, det är jag bra på.
Det är en flugjävel här hemma och den surrar och surrar, men man får inte tag på den! Ååå, den är inte tyst för en sekund. Hade Tisha varit här hemma hade det varit kalabalik, hon hade varit uppe på borden och jagat den flugan ^^ Jag saknar verkligen henne. Alla dessa saker som nu underlättas av att inte ha henne hemma, de känns bara sorgliga och jag är inte det minsta 'lättad' över att slippa tänka på dem. T.ex, att ha mat framme. Det var innan en omöjlighet då Tisha skulle slukat alltihop så fort man vände ryggen till. Jag tycker inte om att vi nu inte behöver ta undan all mat utan att någon äter upp alltihop. Jag vill allvarligt talat hellre att Tisha vänder upp och ner på hela huset, än att känna saknad av henne. Men jag antar att det är såhär det kommer att kännas nu framöver. Frågan är om jag kommer att vänja mig vid att inte mötas av henne när man kommer hem, eller att inte behöva tänka på saker som att ta undan mat från bordet.. Att man kan knacka eller använda dörrklockan nu utan att vara orolig att Tisha ska flyga upp och skrämma livet ur besökare. Komiskt, för den hunden skulle inte göra en fluga förnär - men ändå kan hon låta som en riktig mördarhund ^^
Nej, nu får jag sluta tänka på henne. Hon har det bättre där hon är nu, det vet jag. Jag bara saknar henne..

Imorgon ska jag och Zoran åka och beställa barnvagnen på Babyproffsen. Det skulle ta mellan 8-10 veckor för Teutonia vagnar, så man får ju lägga på ett kol med att beställa. Nu ska vi bara välja färger och så. Jag tror det blir en svart ligg- och sittinsats med något fint innetyg. Sen ska vi även upp och leta efter skor till mig. Behöver verkligen nya..
Dannie, Therese & Nellie kommer också förhoppningsvis inom imorgon. Det ska bli trevligt :)
Nej, nu måste jag nog gå och lägga mig. Zoran går upp om en och en halv timme, så jag får ju passa på att lägga mig medan han är kvar i sängen - annars blir det väldans tomt.. Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0