09-08-23 Myndig!

Hejsan! Nu är man myndig dådå ^^ Trots att det inte känns lika stort som man alltid föreställt sig, känns det skönt att fylla 18. När man var yngre såg man alltid framför sig hur man blev vuxen och hur hela ens tillvaro skulle förändras och hit & dit. Men egentligen handlar det bara om en dag, själva födelsedagen, och ingenting förändras egentligen under en dag. Man mognar inte heller och ens föräldrar kommer inte se på en särkilt annorlunda heller ^^ Det är väl vakterna på krogen som behandlar en annorlunda, hehe.
Jag har fått mig en jättefin kamera! Jag vet inte vad den heter eller hur många megapixlar den har, men den har en stor skärm och den är liten & smidig, så den känns perfekt för mig ^^
Kamera, pengar & en pastakastrull (som jag fick av pappa, han har varit här hemma och lagar mat en gång, så han hade koll på att det behövdes en ordentlig kastrull >.<) och ett busskort fick jag på min födelsedag och jag är minst sagt nöjd.
Idag var jag och Zoran och hittade en jättefin matservis! Nu ska det banne mig bli av, jag ska börja köpa mattallrikar och sopptallrikar nu i veckan. Det är ingen komplett servis, men så länge mat- och sopptallrikarna är likadana, så går det bra. Nu fattas bara skålar, uppläggningsfat samt koppar. Sen ska vi beställa barnvagnen imorgon. Det har vi sagt i en vecka nu ungefär, men vi ska faktiskt dit imorgon och beställa den.
Nej, nu ropar Zoran på mig. Han har någon film som vi ska kolla på nu. Skriver imorgon, ciao!

Kommentarer
Postat av: beccis

Jag minns när vi var mindr och gick upp på icabacken och filosoferde om våra 18 årsdagar och om hur vi ÄNTLIGEN skulle få bestämma själva! Jag tror det var för att jag hade båkat med min föräldrar som alla dessa tankar drogs igång. Å idag sitter jag här på internet (fanns ju inte alls på samma sätt då) och håller kontakten med en gammal vän som råkar ha en urgullig liten dotter! Livet slutar aldrig förvåna mig!

2010-03-18 @ 14:48:03
URL: http://lagomsnurrig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0