Lyckad kväll & Bebisuppdatering, v.30+2

29 Augusti 2009 Hejhej. Precis suttit mig ned och andats ut efter kvällens festligheter. Det blev en riktigt lyckad kväll, vi hade bjudit över Zorans föräldrar och hans syskon med deras respektive samt barnen Emilio & Antonio. Mina föräldrar och lillebror kom också, och även mormor&Leif. Vi åt lax på saltbädd, presspotatis och romsås - alltid lika gott! Sen kom Gagi med två jättegoda tårtor, hon är en pärla :) Förra helgen då jag fyllde år, hann vi inte med att bjuda hem dem och det hade blivit väldigt mycket hemma hos mina föräldrar om båda sidorna av släkten skulle med, så vi skulle ta det i två omgångar. Jag fick mig en kofta ifrån Gina ifrån Gagi och lite 'ekonomiska bidrag' ifrån resten, tackar tackar!
Zoran är iväg just nu. Han smet undan disken, den jäklen, och skulle till Robert och spela lite TVspel >.<

Bebisuppdatering: Jag var hos barnmorskan i torsdags, 27/8. Allt såg bra ut, SFmåttet låg på 30 cm (en ökning sedan förra gången på 3 cm) och min vikt låg på +1,6 kg (en viktuppgång på 4,6 kg totalt) När jag låg på britsen kunde barnmorskan känna att Belle älskling låg med huvudet neråt. Ingen fixering, men hon kunde känna känna huvudet och så visade hon mig med. Man kunde känna hennes lilla huvud, vilket var en jättehäftig känsla! Mina blodvärden hade sjunkit, men ingenting så jag behövde tänka på järntabletter då mitt blodvärde vanligtsvis är ovanligt högt (för att vara kvinna) så nu sjönk jag ner till normalt. Mitt blodtryck såg bra ut, vilket var skönt att höra eftersom det varit väldigt mycket runt omkring mig nu på sistonde. Får höra det varje gång jag stressar upp mig nämligen.. Att stress och bråk kan leda till högt blodtryck, vilket i sin tur kan leda till havandeskapsförgiftning. Det är min kära moder som alltid säger så >.< Men där låg jag bra till, tack & lov. Vi bokade in de restrerande besöken innan min förlossning och det blev allt som allt FYRA YNKA GÅNGER. Sista besöket är nu 30+2inbokad den 30/10 - vilket bara är någon dag innan Belle är beräknad att komma ut (3/11) Herregud, det börjar verkligen närma sig nu. Jag är idag i v. 30+2, alltså 10 veckor kvar. Jag kan räkna dem på fingrarna numera! 
Hur jag känner mig? Ja, jag mår bara bra. Jag har ju mina sammandragningar som kan vara en aning besvärande, men efter att jag fått reda på att allt såg bra ut är det inget orosmoment längre. Ryggen har börjat protestera nu, har jag märkt. Tecken på foglossning har jag känt av, då det har huggt till bak i ryggen. Sen är det tyvärr så att jag redan från början har en otränad rygg och trots att jag inte gått upp speciellt mycket är magen en belastning för kroppen, speciellt för min arma rygg. 
Får komplimanger att jag fortfarande ser bra ut - vilket alltid är lika trevligt att höra, speciellt då man själv känner sig jättehängig och att ingenting ser ut som det skall >.<

Vi ska få vårt kök renoverat inom de närmsta 6 veckorna. Det behövs verkligen och det ska bli roligt med ett lyft i köket. Jag sitter och trånar efter mitt vitrinskåp, men det får vi vänta med. Efter jul ska jag se till att ha sparat ihop pengar till att köpa ett! Nu står köksredskap först på listan. Vår servis är klar nu, förutom kaffekoppar & temuggar. Nu behöver vi nya kastruller & stekpannor, köksbestick (knivar, stekspade m.m.) och ugnsformar.
Det är sjukt hur mycket sådant gör. En ny serivs gör att det blir roligare att bjuda hem folk på mat och nya köksredskap gör fan att det blir roligare att laga mat! Hah, ganska komiskt men det är sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0