09-08-17 Tisha älskling

Goddagens, gott folk. Jag gick upp för inte allt så längesen och efter en tallrik cornflakes har jag nu börjar vakna till. Köket ser ut som ett bombnedslag och tvättkorgen är överfull, så det måste jag ta tag i strax..
Igår lämnade vi Tisha. Vi lämnade henne till en familj lite utanför Helsingborg och det kändes mycket bättre än vad jag trott det skulle göra. Familjen var jättemysig. Pappan i familjen var en riktigt friluftssnubbe som var ute och gick långa promenader varje dag och han verkade riktigt glad över att nu få sällskap på sina rundor. Mamman var också jättemysig och hon var en riktig djurvän. Sade att hon helst hade velat bo på landet med bara djur, hehe ^^ Familjen hade också en gammal katt på 18 år. Så de undrade om Tisha gillade katter. Ähm, det gör hon ju.. Problemet är att hon tycker om dem lite för mycket. Men den katten var tydligen van vid hundar så den kan nog sätta Tisha på plats :)
Avskedet kändes också jättebra. Jag fick pussa henne hejdå och precis innan vi gick satte vi igång henne med att leka med en boll, så hon flög runt i trädgården med den bollen och märkte knappt att vi gick. Hade hon följt med oss till bilen eller dylikt, hade jag brutit ihop. Det var många gånger man fick hejda tårarna men överlag kändes allting verkligen rätt. Hon kommer få det mycket bättre där, bland människor som kan ge henne den tid hon behöver. Vissa säger ju att den enda en hund behöver är mat och kärlek. Och det fick hon verkligen här hemma, bortskämd som hon var ^^ hon var pappas prinsessa och min älskling, men hon mår bättre när man kan ge henne den motion och lek hon behöver. Tisha förgyllde vår tillvaro till max men nu är den hennes tur att få sin tillvaro förgylld, och det vet jag att hon får med den familjen. Mamma&pappa älskar dig, Tisha ♥
Jag ska skicka lite bilder på Tisha som valp till mamman i familjen och så skulle jag få lite bilder på Tisha också. Sen var det fritt fram att hälsa på, vilket vi jättegärna kommer att göra, men det får ju ta sin tid. Det är inte rätt att förvirra Tisha genom att komma dit för tidigt, utan vi ger det några månader och så får vi komma dit med lilla Belle och hälsa på.



Idag ska jag sitta och plugga samt så vill jag försöka att vi träffar Dannie&Therese och Nellie :) Ska se om de vill komma hit på äppelpaj. Zoran trodde inte han skulle orka att ta en fika i stan som var tanken först, men hoppas de kan komma hit. Allt för mig nu, skriver senare. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0