Första advent med julbak & julpynt

1 December 2009  Godkväll godkväll. Förlåt för det enorma tidsglappet som numera finns mellan mina inlägg. Jag får inte tiden att räcka till för att sitta framför datorn. Det var banne mig första advent i söndags! Julen närmar sig med stormsteg. Eftersom det är Belles första jul, eller överhuvudtaget för att Belle finns till, skall julen spenderas hemma. Inte alla dagar, men julafton blir här hemma. Det är visserligen julfrukost hemma hos mina föräldrar, så där får vi träffa farmor&farfar, mina farbröder och min kusin robin. Och som vi alla säkert vet, så bor jag och min mormor i samma hyreshus, så mormor&leif träffar vi med ALL sannorlikhet också på julafton ^^ Sedan kommer mina föräldrar förhoppningsvis hem till oss och firar, iallafall en stund. Jag ser framför mig en lugn & skön julafton med öppen brasa, pepparkakor&glögg, massa mys med mina båda älsklingar. Men framförallt ser jag framemot Belle i sin söta julklänning :]
Det har spenderats överdrivet massa timmar på stan i jakten på julpyntet. Inte julgranspyntet, utan jag har bland annat införskaffat mig nya dukar, julstjärnor i fönstret m.m. Idag var jag på Chilli och köpte två nya soffkuddar. Jag ska eventuellt dit imorgon och köpa två till. Förutom att ha varit på Stenalyckan med min kära mormor har jag absolut inte gjort någonting.. Jag har degat & kelat med Belle i princip hela dagen. Jag har tyvärr haft huvudvärk & kännt mig lite konstig överlag. Det var ung mammagrupp idag men det blev inget för mig..
Tillåt mig att få skryta lite om min duktiga prestation i köket i helgen ^^ Jag bakade en omgång lussekatter (SAFFRAN ÄR DYRARE ÄN KNARK.!) en omgång kanelbullar, vaniljhjärtan (pappas favorit) och nästa dag bakade jag en mjuk pepparkaka samt en toscakaka. Jag känner mig nöjd. Frysen är full och jag behöver inte tänka på om jag har något fikabröd hemma om det kommer besök. Nästa moment inför julen kommer bli att stå och baka (?) köttbullar med pappa. Farmor är en pärla och kommer hjälpa mig med julskinkan. Sedan saknas bara prinskorvar, röd-, brun- och grönkålen & jag tänkte fanimej ställa mig och baka matbröd till julbordet också. Givetvis ska det göras julgodis också, såsom knäck :)
Nej, nu måste jag påbörja middagen. Belle börjar vakna här i soffan också. Ligger och sträcker på sig & gör en massa ljud. Ha det fint!





Mammas lilla krulltott! Jag älskar dig mer än allt annat, min älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Trist du inte kom på mammagruppen idag :(

Så duktig du är i köket!!

2009-12-01 @ 19:12:10
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0