Läsa saga ur geografiboken ^^

2 December 2009  Hejsan. Idag väcktes man kl. 07.30 av lilla stumpan. Det verkade inte vara hungern som var orsaken till att hon väckte mig, utan hon verkade bara trött av att ligga i sängen. Direkt när vi gick upp blev hon nöjd och med stora ögon satt hon i mitt knä och tittade på TV ^^ Om det var TV hon tittade på, vet jag inte. Det är ju nämligen så att hon kan se ett helt rum numera. Innan när hon precis var nyfödd var det väl bara någon decimeter framför sig hon kunde se, men nu är det en massa mer hon kan uppfatta. Jag nattade henne för natten igårkväll runt 24.00 tiden, sedan var det matdags runt 03.00 och 5.00 och en stund efter att vi gick upp ur sängen. Nätterna går som smort! Jag kan inte förklara det bättre, allting rullar på jättebra. Hela familjen får sin sömn och amningen på nätterna är inprogramerad i bakhuvudet på mig nu, så det är i princip i sömnen som jag tänder sängbordslampan, halar fram bröstet och sedan somna om. På nätterna somnar Belle om direkt efter att hon fått mat också. När Zoran går upp på natten, runt 03.00-04.00 så tar han hand om eventuella blöjbyten, så jag byter när vi ska lägga oss & när vi vaknar.
Denna veckan har jag behövt plugga en hel del. Jag har nämligen ett geografiprov på fredag. Det är på förmiddagen, så jag har inte kunnat skaffat mig någon barnvakt för Zoran jobbar fortfarande vid den tiden. Så Belle får helt enkelt följa med. Jag räknar med att jag får ett grupprum för att skriva provet, annars blir det kanske lite bökigt. Jag har iallfall behövt plugga denna vecka. När Belle sover är det inga problem och det är det egentligen inte när hon är uppe heller. Jag sitter nämligen och läser högt för henne ur boken, ungefär som en godnattsaga. Haha, det låter ganska roligt när jag försöker läsa med inlevelse för henne om hur en karta är upplagd & om naturens kretslopp ^^ Men hon är nöjd, ligger i famnen och tittar upp på mig när jag läser.
Idag, gott folk, ska jag klippa håret! Jag färgade håret i måndags och trots lite väl gula toner, så är jag jättenöjd. Jag använder silvershampoo varje dag i princip så det ska nog ordna mig med det gula. Klockan 15.00 ska jag vara hos frissan, så jag måste nog faktiskt påbörja lunchen & göra mig iordning. Zoran & Belle ska med, de går en runda medan jag klipper mig. Fårse om jag orkar in och köpa en tunika på GinaTricot.. Jag behöver helt vanliga, enkla tröjor/tunikor som jag kan ha över både jeans & strumpbyxor. Och självklart, de måste vara någorlunda amningsvänliga -.- Svårare än ni tror att hitta sådana klädesplagg (som inte är mammakläder, vill säga) >.<  Ha det fint



Kommentarer
Postat av: Pauline

Så kul att unna dig en klippning!

Har jag behövt sen förlossningen men finns inte tid.

Känner också att jag behöver kika på Gina tricot en dag...

de har bra längre tunikor som man kan ha till allt :)



Nog för att man bara kunde ta på sig det som passade under graviditeten,

men nu ska man minsann tänka på att det ska fungera att amma också^^

2009-12-02 @ 19:18:01
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0