Melanie med lugg ^^

3 December 2009 Hejhej! Efter klippningen igår kom jag hem och har nu hellugg istället för snelugg. Det känns bra, det är bara svårt att vänja sig. Vad jag ville ha ut av att gå till frissan var att jag kunde fortsätta med mitt ständigt uppsatta hår, i vare sig tofs eller klämma, men ändå ha lite mer frisyr än tidigare. Då blev det ju att klippa en lugg. Men jag är nöjd iallafall och hon klippte också bort allt det slitna och klippte upp det & hade sig och det behövdes verkligen!
Lite roligt hur folk reagerar när jag svarar på frågan 'går du i skolan' med att säga att 'jag är mammaledig'. På frågan 'bor du kvar hemma?' känns det bra att spricka hål i den förutfattade uppfattningen, genom att svara att jag bor ihop med barnets pappa & har gjort det de senaste två åren. Men det är ju klart att man inte föreställer sig att man har flyttat hemifrån när man är sexton år, så..    
Igår natt somnade hela familjen runt 22.30. Belle ville upp 00.30, 03.00, 05.30, 07.30 och sedan vaknade hon runt 09.00. Hon vaknade inte bara ofta, utan hade det svårt att somna om igen. Så idag känner jag mig ganska trött, faktiskt. Nu sover hon iallafall. Hanna kom nämligen hit på kaffe, hon har lång sovmorgon på torsdagar. Efter kaffet gick vi en runda och då somnade Belle direkt och sover fortfarande. Man får se till att ta barnvagnsrundan nu medan det är ljust ute, när mörkret faller blir det svinkallt ju. Denna dag kommer innehålla plugg inför geografiprovet imorgon, röja i köket, rensa ut alla de kläder som blivit för små för Belle & sedan plugga lite till -.- Jag hoppas jag får allting gjort iallafall, men pluggandet går före det andra. Provet är imorgon förmiddag, så jag ska få skjuts till skolan av mamma. Jag kan inte riktigt tänka mig att hoppa på de överfyllda bussarna som går till sannarp med barnvagnen. Det känns bara bökigt.. Sedan måste jag också lämna in en blankett där det står att jag ska ta studieuppehåll, så jag inte får bidrag från CSN & samtidigt få föräldrapenning. Jag är efter med att ha lämnat den till Håkan, så han ringde mig idag. Jag har helt glömt bort det dära, men jag ska lämna den imorgon.

Nej, jag ska passa på att plugga lite nu medan både Zoran & Belle ligger och sover. Skriver kanske senare, ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0