Bebisuppdatering 5veckor & 4dagar

4 December 2009  Bebisuppdatering: 5 veckor och 4 dagar gammal. Min tösabit bara växer & växer! Numera väger hon 4.385 gram  & är 56,5 cm lång. Med tanke på att hon bara väde 2890 gram & var 48 cm lång när hon föddes, så är det sjukt så mycket hon växt! För övrigt var de nöjda med Belle på BVC och det är ju alltid skönt & höra. Hon tycker verkligen inte om att bli vägd eller mätt -.- Börjar direkt skrika när man ska klä av henne kläderna, varenda gång också. Tyckte absolut inte om det på BB heller.
Att sova på magen har verkligen blivit poppis & det verkar dämpa magonten också. Egentligen säger man ju att de inte bör sova på mage men sålänge vi har översikt över henne, så hon inte hamnar med ansiktet nedåt eller liknande, är det okej att hon sover så. Det handlar bara om dagarna & så nattar vi henne för natten på så sätt också. För hon däckar direkt när vi lägger henne på magen.
Som det ser ut nu på nätterna, sover hon i våran säng hela natten & ingenting i sin egen. Hon vill inte sova själv & jag har inga problem med att skämma bort min lilla älskling så mycket det bara går. Men om hon somnar i soffan så ska vi försöka få henne att sova "första tuppluren" i sin egen säng & sedan iochmed amningen får hon sova i vår. Jag älskar att somna jämte henne & framförallt att få vakna upp jämte henne. Det är guld värt. Byter inte ut de ögonblicken för någonting i världen. Men de första sovtimmarna hade varit skönt om hon sov i sin egna säng. Jag ligger numera lite i kläm under natten. Belle på ena sidan, jag i mitten & Zoran på andra sidan. Belle ligger ju i mitten av själva sängen, oavsett vilken sida om henne jag ligger på. Är livrädd för att hon ska rulla runt eller liknande. Nu kan hon ju inte göra det ännu, men när den tiden väl kommer vill jag inte att första 'snurren' ska vara i vår säng & åt fel håll!

Vår tösabit har blivit jättestark i nacken! När hon ligger på mage, lyfter hon upp huvudet - tittar sig omkring & vänder på huvudet ^^ Även hur hon greppar med händerna. Riktigt tjuvnyp kan man få av henne numera ;]



Upp med hakan :)
På bilden ser ni Belles allra första par jeans! Jättesöta som vi fick av tetka Gagi :) Fick även en rosa tunika av henne, som får bli morgondagens outfit ^^ ♥



Mammas älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Stora tjejen nu, verkligen!

Undrar om Zelda kommer upp till 4kg innan jul ;)



Du passar superbra i lugg!

2009-12-07 @ 19:46:48
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: KATARINA

tetka* :D

ååå vilken gulleplutt hon är, växer ju jättesnabbt!

nåå, är du redo för bröllopet? Har du hittat klänningen än? :)

2009-12-08 @ 23:16:13
URL: http://kapezer.blogg.se/
Postat av: nathalie

aw vad ni passar ihop =) så himla gulligt.

2010-02-03 @ 15:16:59
URL: http://nathaliewijk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0