Belle, morfars favorit :)

8 December 2009 Jag sitter och vräker i mig en massa onyttigheter, i form av en kalorifylld snickers -.- Zoran ligger och sover och min lilla älskling har precis somnat i soffan, omvirad i en gosig filt. Hon ligger och gör ifrån sig små ljud, vilket hon alltid gör innan hon somnar tungt. Samma sak när hon är på väg att vakna, då gnyr hon & pustar till. Det är  sinnessjukt som jag älskar henne. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att hon har legat i min mage i nio månader & att nu är hon här. En levande liten varelse, som har skapats i min mage.. Det är faktiskt otroligt häftigt hur det där fungerar. Det är min kropp som har skapat henne. Jotack, pappa Zoran hade väl också något med själva skapandet att göra.. tack för den minimala insatsen ^^ Men bortsett ifrån det, är varenda cell i Belles kropp skapad ifrån min kropp. Hon är mitt kött & blod, rent ut sagt.  Det är verkligen otroligt!

Idag har det varit en slappedag. Iallafall förmiddagen. Vi vaknade 07.30, då är det upp & hoppa som gäller. Snosa i sängen, sedan upp & byta blöja. Sätta oss framför TV:n, Belle får sin frukost sedan är det morgongympa för hennes del. Om hon är pigg, vill säga. Ibland däckar hon mitt i maten, med munnen full av mjölk och blöter ned både mig & sig själv ^^ Iallafall, morgongympa eller ej, hon somnar runt 09.00 snåret. Och är jag pigg då, äter jag frukost & hoppar in i duschen & sen lägger mig och snosar med tösabiten. Oftast brukar jag hoppa över den biten med frukost & dusch, utan följer Belles intiativ och somnar i soffan, med henne på magen.
Iallafall, idag var det en sådan dag där både hon & jag sov i soffan när Zoran kom hem runt kl. 10.00. Men han lyckades få liv i oss efter ett tag och strax därefter tog vi en runda med barnvagnen upp till Lidl för att handla till lunchen. Det blev spagetti&köttfärssås på menyn idag. Enkelt & gott. Efter maten hände inte så mycket, ärligt talat. Vi glodde lite TV och gosade i soffan. Runt kl. 16.00 begav vi oss in till stan. Zoran skulle godkänna någon design som ska tryckas på en T-shirt. Sen åkte han hem och jag stannade kvar i stan för att träffa mamma&pappa. Mormor träffade jag också, hon hade precis varit och fixat frisyren nu inför bröllopet på lördag. På H&M hittade jag en klänning till Belle. Stl. 62 blev det, men den ska nog passa sötnosen ändå. 



Belles morfar är väldigt glad över henne, sanna mina ord. Det är visserligen vi alla, men det syns extra mycket på pappa. Han är först fram och ska kika in i barnvagnen, först med att erbjuda sig att köra vagnen, först med att ta upp henne ur vagnen när hon vaknat osv. Och så är det bara han som kan få Belle att skratta! Jag fick för mig att Belle var kittlig, för när pappa killade henne under hakan en gång skrattade hon till. Det kan vara att hon är kittlig, men det är bara när hennes morfar kittlar henne som hon skrattar ^^ Det är så mysigt att se.


Belle i famnen på sin morfar

Mamma hittade ett par jättesnygga & hööga klackaskor på Din Sko och jag letade efter en BH som jag ska ha på bröllopet, till min klänning utan några band. Men det fanns ingen som passade och jag har faktiskt inte lust att slänga pengar på en BH som jag ändå kommer växa ur! Brösten kommer ju att återgå till sin vanliga storlek, HOPPAS JAG! Och då kommer jag inte kunna ha den BH:n. Nej, usch på tal om att man växt över bysten.. Det är hemskt. Jag hatar det! Det är inte alls något som man, som inte har världens bröst, njuter av. Jag avskyr det.. Dock så har jag hört att när de väl krymper, att de krymper lite vääl mycket & då blir man ju knappast nöjd, då heller! Så det bävar jag lite inför. Men det bekymret tar jag då ^^
Vi avslutade stanrundan med en fika på Roberts Coffee och sedan begav vi oss hemåt. Väl hemma gick jag upp till mormor. Vi behöver sy in den klänningen som jag ska ha på bröllopet och så hade mormor köpt ett svart band som jag ska ha i midjan. Imorgon ska jag återigen in i den klänningen, fylld med nålar i alla sidor! Jag har fobi att stå så, men om man ska vara fin - får man lida pin. Nej, nu ska jag tömma diskmaskinen & göra mackor till Zoran. Ha det fint, allesammans!  



Att göra-lista

Barnförsäkringen [x]
Byta bank & ordna med Belles sparkonto [x] Ska dit på fredag!
Faderskapserkännandet [ ]
Belles namn [x]
Försöka byta tillbaka till min gamla tandläkare, ist för den nya vars namn jag inte kan uttala -.- [ ] 
Ta ett tackkort och skicka till alla som givit presenter & dylikt till Belle [ ]


Kommentarer
Postat av: Pauline

Jag förvånas också fortfarande över vilket mirakel man har!



Vilken superfin klänning :)

Har hon redan strlk62?



Har också hört att brösten krymper till en liten tom nötpåse^^



2009-12-09 @ 11:30:14
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0