Nattarundan runt TV-bordet

10 December 2009 Godkväll. Det är bara jag & Belle hemma ikväll för Zoran ska sova i lastbilen inatt. Belle sover i soffan just nu och jag har precis ödslat alldeles för mycket tid framför dåliga TV-program -.- Imorgon ska vi träffa Linan & det ska bli jätteroligt. Vi kanske beger oss in en stund till stan eller så är vi här hemma. Det hade varit skönt att komma ut. Idag har vi bara varit hemma, med undantag för en liten kvällsrunda med barnvagnen som hela familjen tog innan. Nu är äntligen min klänning klar. Den hänger här på en krok, nystruken & allt. Klänning, skor, midjeband, bolerokofta & strumpbyxorna. Allting är klart. Likaså för både Belle & Zoran. En vit body, klänningen & vita strumpbyxor åt Belle och Zorans fina kostym. Jag ska in på fredag med lillebror för att hjälpa honom att hitta en skjorta. Då ska jag även leta efter en svart liten väska till mig. Jag har ingen & jag ska dra med mig en bröstpump -.- Den får inte riktigt plats i en liten kuvertväska. Äsch, hittar jag så hittar jag. Annars får det bli någon nödlösning, helt enkelt. Det hade iofs varit bra att hitta en väska, för nästa lördag ska jag nämligen ut med min Hanna och även då kommer jag behöva dra med mig min pump. Eller jag tror att det blir en vända på stan, vi får ju se lite nu med Belles barnpassning. Går allting bra så lutar det åt en tjejkväll på stan. För ska jag gå ut, så vill jag varken känna mig orolig eller stressad över hur det går med Belle, så det är ju om allting går bra med passandet. Jag har inte varit ute någonting på krogen, faktiskt. En enstaka gång innan jag fick reda på att jag väntade barn. Då plankade vi in på Valentine.. Ingen lyckad kväll. Men jag ser framemot att få komma ut och bättre sällskap går inte att hitta :)

Belle hade lite svårt att komma till ro innan ikväll. Ville inte somna själv. Så det blev en traditionella rundan runt TV-bordet. Jag går runt runt runt runt bordet med Belle i famnen. Det kan ju ta ett ganska bra tag ibland innan hon somnar, så jag passar på att glo TV samtidigt. Men nu sover hon gott iallafall, min lilla älskling.
Jag har stoppat i mig en hel jävla skål popcorn nu, så jag känner mig nästintill illamående.. En lärorik kväll: Stoppa aldrig i dig en hel påse popcorn igen.. Herregud, jag & mitt sötsug nu förtiden >,< Jag slapp det under graviditeten, men nu.. Det är sanslöst. Jag blir glad varje gång jag ätit upp all glass i frysen, för då finns det inget kvar som jag kan stoppa i mig dagen efter. Haha, patetiskt. Nej, jag ska allt ta tag min figur.. Om man kan uttrycka sig så. Sittups varje kväll & måttligt med sötsaker! (jag kan inte säga 'inga sötsaker' för det kommer jag bryta direkt ^^)
Nu ska jag göra mig & Belle iordning för sängen. Belle sover visserligen redan, men vi måste byta blöja. Hon kommer bli lagom glad på att bli väckt, stackarn.
Ha det fint, gott folk.



Mammas flicka


Kommentarer
Postat av: Hiba

SÅ söt hon är!

2009-12-10 @ 23:02:09
URL: http://hibis.blogg.se/
Postat av: Denise

Ni verkar ha det hur mysigt som helst! Hon är så himla söt!!

2009-12-11 @ 18:07:51
URL: http://deddenisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0