GOD JUL

Nu är julen över. Eller snart iallafall, det blir nog ännu ett julbord till middag, julskinkan i kylen räcker till någon frukostmacka till samt julgardinen skall tas ned. Men julafton är avklarad. I år var vi först hemma på julfrukost hos mina föräldrar. Därefter tog vi det lugnt hemma, sov middag några timmar också -.- Sedan var det lutfisk uppe hos mormor. Varken jag eller Zoran äter lutfisk och vi förstår inte heller vitsen med det. Det smakar ju ingenting.. Äcklig konstistens har den också. Aja, det blev potatis och vitsås till lunch ^^ Vi hoppade över Kalle Ankas Jul och glodde istället på Anna Ankas Jul -.- Hon är ju verkligen totalpantad men ändå någorlunda underhållande att lyssna på. Mamma, pappa, lillebror, mormor, Leffe och Jonas kom ned senare på kvällen. Vi spelade julklappsspelet. Jag fick ett paraply och Zoran fick pappas ficklampa -.- Pappa köper vanligtsvis alltid pannlampor när vi spelar detta, men i år blev det en ficklampa istället ^^ Kvällen var jättemysig. Vi åt julbord och sedan spelade vi sällskapsspel. En lyckad julafton. Belle var jättefin i sin röda julklänning. Hon var pigg och glad under dagen, men blev väldigt gnällig senare på kvällen. Jag vetinte riktigt varför, tror att hon hade svårt att koppla av och somna helt. Hon åt också väldigt konstigt under natten till julafton, alltså den 23. Hon somnade runt elva och vaknade åtta - hon åt bara en enda gång under hela natten. Jättemärkligt, det brukar minst vara två och det hör till ovanligheterna att hon bara äter två gånger. Hon fick en massa julklappar iallafall! Två fina klänningar, tre st tofflor, ett leksakstroll (både jag & min mamma har älskat att leka med dessa troll när vi var små) och en massa massa leksaker. Av sin mormor&morfar fick hon en registreringsskylt till barnvagnen med hennes namn och datum på den. Jag ser framemot nästa jul då hon är stor nog till att öppna sina egna julklappar. Eller iallafall att finna intresse i att dra i presentsnören ^^
God forsättning, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Mormor Marie

Varför får vi inte se Belle i sin röda julklänning?

2009-12-28 @ 16:00:33
Postat av: Mormor Marie

Förlåt! Nu är ju bilderna där. Gud, så go' hon är!Det är så roligt nu när man kan locka henne till skratt.

2009-12-28 @ 16:03:47
Postat av: Pauline

Låter som en jättemysig jul och så fina bilder :)

2010-01-01 @ 20:09:41
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0