09-07-09

Hejdär. Jag har varit och träffat mina Hannor ikväll :) Bara en snabbis, för jag kom dit sent, men det var jättemysigt. Det är sjukt, så mycket man faktiskt uppskattar sina bästa vänners sällskap. Jag menar, bara det är rätt personer man är med så kan vilken situation som helst bli bra. Nej, kanske inte alla situationer - jag tänker på sorgliga situationer.. men ja, alla andra. Tråkiga, jobbiga, tröttsamma.. I rätt sällskap - så mycket bättre.
Varning, jag är trött som fasiken (men kan inte sova..) så om detta inlägg känns lite märkligt eller innehåller lite märkliga saker, så vet ni.. >.<
Nå, vad har hänt.. Jag träffade Linan i tisdags, det var mysigt :) Vi gick runt i stan, satte oss i Picassoparken en stund och snackade :) Jag fick för mig att en 'Hammock' är någonting i ett stall.. närmare sagt, det hästarna stod i.. men det var tydligen helt fel.. jag kan ingenting om hästar eller stall eller någonting åt det hållet >.< Iallafall, jag hittade mig en svart hel vanlig T-shirt på Vila för 40 kronor, på rea. Okej pris, och det fanns plats för magen ett tag till ^^ Linn hittade ett par jättefina jeans tajts, eller något liknande.
Zoran kom och hämtade mig senare på eftermiddagen, vi skulle upp till Helsingborg. Zorans syster med familj skulle ner till Kroatien dagen efter, och de skulle få låna vår Skoda till att köra ned i. I utbyte fick vi en liten Opel.. silken uppgradering. . . . ironi, ja. Hela bilen kränger när man kör och den är jätteseg. Iallafall, när vi kom dit så lekte vi med Emilio & Antonio. Emilio satt och pratade låtsasspråk, det lät lite som zwahili ^^ Zorans syster är så himla snäll! Hon skulle visa upp en tubtopp hon köpt, ett randigt linne, långt så man kan ha den som klänning. Hon var jättefin i den och så tyckte hon att jag skulle prova den. Så jag provade den och den var jätteskön, lagom lång, och den var stretch - alltså plats för magen. Så hon ger mig den - och bara 'ta du den, jag ska in till stan imorgon - jag köper en till mig då' Jättesnällt! Sen fick jag också ett rouge från Make up Store, dyra saker, som hon köpt i fel färg. Hon är verkligen jättejättesnäll :)
Nu kommer jag till 'the mainevent' som hände i tisdags. Vi hade sagt hejdå till Gagi och barnen, och skulle ner och byta bil med Oliver. Jag ska precis hoppa in i bilen, då jag får någonting i huvudet. Det känns som en sten, men då jag hör en fågelmes skria över mig, förstod jag vad som skett.. En fågel har skitit ner rakt i huvudet på mig! Bakhuvudet, som tur var, alltså det var inte i närheten av mitt ansikte, men ändå.. Hur ofta sker sånt? Jag fick gå upp till Gagi igen och hon hjälpte mig tvätta bort det. Men ändå.. så jävla typiskt. Tänk om jag varit någon annan stans? Utan tillgång till en hjälpsam svägerska och dusch? Usch, säger jag bara >.<
Igår hände inte så mycket, jag hängde med Zoran i lastbilen med Tisha. Morgonkörning, jajemen. Vi måste ju kolla om det går att Tisha hänger med Zoran i lastbilen ibland. Jag kan tänka mig att han kommer få ta med henne ganska ofta sen, om jag inte har tid med henne när lillan kommer. Det gick jättebra, hon blev helt hispig så fort Zoran gick ifrån henne, men hon vänjer sig väl. Vi åkte inom pappa på vägen hem, fick kaffe och fralla och sen åkte vi hem och degade precis hela dagen. Maddox kom ett tag och hundarna fick leka av sig, annars hände ingenting speciellt igår.
Samma sak idag, ungefär. Jag sov skitlänge.. till klockan 12.00 ungefär. Sen tog jag bussen till pappa, för lillebror kom ju hem igårnatt. Var tvungen att hälsa på skitungen :) Zoran kom också efter jobbet och fikade med oss, sen åkte vi hem och slappade. JAG GÖR INGET ANNAT, KÄNNS DET SOM.. jag är rastlös.. Sov bort hela dagen, besökte sedan Ljuba, som skall åka till Kroatien inatt. Sen som sagt, mina Hannor :) Och nu? Zoran och Tisha ligger båda och sover och jag sitter vid datorn.. I sällskap av lillan, såklart. Hon har varit aktiv konstant hela dagen. Då kanske hon sover hela natten, förhoppningsvis. Nej, man ska inte klaga, men hon vet verkligen hur man håller en vaken om nätterna :)  Ja, tänk då när hon kommit ut.. Jag längtar verkligen till den stund då jag för första gången får ha henne i mina armar. Det är en obeskrivlig längtan, den går inte att förklara. Jag måste erkänna att jag är lite trött på att vara gravid, men samtidigt, tacka gud att man har i regel en 40 veckors graviditet. Förberedelsen, psykigt, den behövs. Det tycker jag är så synd om dem som får reda på sin graviditet för sent, (egentligen har jag svårt att förstå hur det fungerar, med allt som sker i kroppen) men man behöver verkligen förbereda sig inför att få barn. och man behöver också framförallt längta till barnet. Man kan aldrig föreställa sig hur det är, att faktiskt bli förälder, men graviditeten ger ändå en en viss förberedelse till hur det kommer att vara. På måndag ska vi till Mvc och det ska bli jätteroligt. Längesen man var där nu, det ska bli roligt att kolla upp hur det står till med lillflickan i magen :) Är i v. 23 +0 idag, tiden går snabbt!

Nej, nu har jag babblat på alldeles för mycket. Jag ska gå och lägga mig nu, ska träffa Hanna imorgon - måste vara pigg!God natt, gott folk. Ciao


Kommentarer
Postat av: Therese

vi tänkte faktiskt bjuda hem er i dag på middag om dannie kommer hem i rimlig tid! Vi hörs sen! Puss

2009-07-10 @ 09:09:29
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0