Helg- och Bebisuppdatering, v. 23+5

14 Juli 2009  Helguppdatering:
Fredag: Samma veva om natten därja, jag vaknade vid klockan 3 och somnade vid halv 8, vaknade sen andra gången vid klockan 12.. Zoran kom hem, vi åt frukost/lunch och sen begav jag mig iväg in till stan för att träffa Hanna :) Vi gick och införskaffade oss körsbär och sen satte vi oss på ett fik. Snacket höll sig mycket till gymnasieskolor, utbildningar, betyg och allt som hör till. Jag har själv varit jättenöjd med min prestation första och andra året i gymnasiet och jag kan inte se annat än att jag ska försöka hålla mig på samma nivå under trean. Iallafall nu denna termin innan lillan kommer. Sen skulle Hanna iväg och jobba och jag strosade omkring i stan i min ensamhet och väntade på min kära mor som skulle komma och hämta mig. Jag införskaffade mig ett diadem till håret samt ett nagellack ^^ 
Åkte sedan som sagt hem till mamma&pappa, satt och snackade lite där. Zorans skjorta från Laredoute hade kommit, så den kom jag nöjt hem med till Zoran när han vaknat till från sin tupplur :)

Lördag: Jag hängde med älsklingen i lastbilen. Jag lyckades hålla mig vaken ifrån 3 - 8, men sen somnade jag och sov hela vägen hem. En läskig sak som hände, var att jag vaknade upp med kramp i båda vaderna! För det första så har jag aldrig vaknat upp med det förut så bara det var jätteläskigt. Sedan har jag fått höra att kramp i vaderna.. det blir bara värre.. Usch! När vi kom hem, åkte vi in till stan och träffa mamma, pappa & lillebror där. Vi gick runt lite i affärer, sedan satte vi oss och lunchade kinamat. Allt som allt, fick vi handlat ett par badshorts, några T-shirtar och strumpr till Zoran och två par linnen och en kjol till mig. Vi åkte hem, vilade ett par timmar, åkte sedan hem till min farmor som fyllde år. Efter ett litet besök där, åkte vi inom Dannie & Therese en stund. Riktigt mysigt, vi satt på deras altan och snackade :)

Söndag: När Zoran kom hem gjorde vi en liten tripp till Eurostop, träffade Therese&Dannie och söta Nellie där. Gick runt lite, sedan satte vi oss och åt lunch ihop. Sedan åkte jag och Zoran runt och letade dammsugare, hittade dock ingen just då. Vi åkte sen till Damir&Anki och deras 4veckors lilla prinsessa, Ella :) Sockersöt liten bebis. Så där satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord, inom kategorin 'barn' såklart.

Måndag: Vi åkte till MVC och träffade vår barnmorska. Mätte magen, SF måttet var 23 cm, och så lyssnade vi på hjärtslagen. Pratade om semestern och sådant, och vi ska in till apoteket och köpa stödstrumpa till mig nu inför bilresan. Det blev stick i fingret och ett blodprov också och .. FYFAN VA ONT STICKET I FINGRET GJORDE! mycket mycket värre än någonsin förr och blodprovet i armen var ingenting jämfört med fingret.. ONT! 
 På vägen hem åkte vi inom Expert och köpte oss en ny dammsugare. Vår gamla är värdelös, så det har blivit att vi varit tvungna att låna mormors, och det är ju någonting vi inte vill fortsätta att göra. Den nya känns jättebra iallafall, :) 
När vi kom hem, så däckade vi båda två. Inte så konstigt att Zoran somnade, men det gjorde ju såklart även jag och när vaknade vi? Jo, runt klockan 12 på kvällen. Ifrån lite över klockan 4 till 12 på kvällen.. Jag missade helt att träffa min Hanna.. När vi vaknade, så var vi uppe en stund. Sen somnade vi om vid klockan 2 ungefär, och sen sov jag till 11.. Jag kan inte förstå hur mycket jag sover! Aja, får väl passa på. När skolan börjar går det inte för sig, och sen kommer bebben.. Jag passar på ^^


Bebisuppdatering: Jag är idag i vecka 23+5 och jag har gått upp 3 kg. SF måttet låg på 23 cm, och 140 hjärtslag per minut. Hon var jättelivlig när vi skulle lyssna på hjärtslagen hos barnmorskan, vid något tillfälle sparkade hon precis där ultraljudsmackaperen satt ^^ Mammas lilla sprattelgroda! Det är så sjukt hur mycket hon redan nu har utvecklats. Känslen, hörseln och inom bara någon vecka kan hon tillochmed se! Det är verkligen helt otroligt. Åå, jag längtar efter henne.. Haha, stackars Zoran är nästintill livrädd inför förlossningen ^^ Han är rädd att jag ska bli arg på honom mitt under allt, eller att jag ska börja gråta. Som han sa "Skrik så mycket du vill, men börja inte gråta.." Haha, han är för gullig. Själv är jag inte alls nervös inför förlossningen. Det är något som skall genomföras, helt enkelt. Det är också några ynka timmar. Okej, det kan ta jävligt lång tid, men i jämförelse med allt annat, med graviditeten, med när barnet föds, är det bara några ynka timmar. Nej, jag är inte orolig. Sen vet jag också, att oavsett hur mycket jag föreställer mig hur ont det kommer göra och hit och dit, så kan jag inte alls föreställa mig den verkliga smärtan med att föda barn. Det värsta jag kan tänka mig, måste jag gånga med 10 i princip. Så varför tänka på det, det kommer ändå chocka mig hur ont det faktiskt gör.


Jag i mina vanliga jeans, så skönt att jag fortfarande kan ha dem! Jag kan visserligen inte knäppa dem, och gummibandet är också för litet numera. Menmen, det går bra hitills :)

Kommentarer
Postat av: Therese

haha :) va söta ni är, så om du gråter kommer han också att göra det eller vadå? :D haha..

2009-07-14 @ 20:13:29
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0