09-06-15 Kvalitetstid med min Hanna idag :)

Hejsan gott folk. Just nu sitter jag inne, trots det fina vädret, och inväntar min tvätt.. Den skall vara klar om några minuter, så jag passade på att vänta framför datorn ^^
Igår träffade jag Alexandra Kandellis på stan och sen träffade vi två av Växjökillarna; Nicholas och Jocke. Lite lustigt att jag inte träffat dem på två år(!) Linus och Micke saknades, men vi planerade en liten återträff med allihopa nästa sommar :)  De hade, till min stora lättnad, slutat med att tortera den som däckade först på fester ^^ Förrförra sommaren fick jag bevittna hur de hällde ketchup, grädde och fimpade på stackars Micke - som straff för att ha däckat först.
Men de har som sagt slutat med tortyren, tack & lov ^^
Senare igår åkte vi hem till Therese&Dannie och åt nattamacka hemma hos dem :) Jag och Therese satt och bläddrade igenom alla hennes bilder på magen. Att man kan bli så stor, det är verkligen häftigt. Och framförallt, att man kan bli liten igen! Therese är så smal, inte kan man tänka sig att hennes mage varit stor som en vattenmelon och putat ut sisådär en halvmeter! Det är verkligen anmärkningsvärt hur kroppen fungerar. Jag sitter och läser "Handbok för gravida- allt din doktor inte berättar" som jag fått låna av Therese, och där läste jag att inga krämer kan motverka hudbristningar - utan det handlar om ärtligheten i det fallet. Jag har samlat all fakta som går kring det ifrån mamma & mormor. Mamma fick allt som allt EN bristning, och det var precis ovanför naveln. Mormor fick bristningar över brösten, och det har jag också tyvärr fått redan nu.. Barnet är värt alla bristningar i världen, men det är ett bekymmer mindre om man slipper dem - så försöker jag resonera. Men jag smörjer mig så mycket jag kan ändå, för tänk om det hjälper? Det är ju knappast jobbigt att smörja in magen morgon & kväll, liksom.

Iallafall, idag ska jag och min Hanna umgås och det ska bli så mysigt så :)
Måste spendera lite kvalitetstid med min bästa vän ju!
Hanna Ellionora Samuelsson - det finns inte bättre ♥

Min sprattelgroda studsar omkring i magen på mig nu, jag älskar att känna sparkarna!!
Bebisuppdatering; jag är i vecka 19 + 4



Kommentarer
Postat av: Sara

den börjar bli stor nu, magen :) så fin den är

2009-06-15 @ 18:06:44
Postat av: elinur

Fin!

2009-06-15 @ 18:10:06
URL: http://elinur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Guuuuud vad stor du blivit!! hur mycket har din mage växt sen i torsdag kvinna :O ???

2009-06-17 @ 21:42:54
URL: http://superericaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0