09-06-03 Gårdagen

Gårdagens ultraljud visade att vi ska bli föräldrar till en liten flicka den tredje november i år.
Det känns overkligt och jag vet inte om det sjunkit fullt in ännu. På ultraljudet då barnmorskan ställde frågan om vi ville veta könet, så blev jag så ställd att det tog ett litet tag innan jag svarade. Jag visste att Zoran ville veta och att det var på mig det hängde på om vi skulle ta reda på det. Men ja, jag ville veta! Och när hon sa att det skulle bli en liten flicka började tårarna rinna och jag kunde inte sluta le. Zoran såg så lycklig ut när han satt där och lade armen om mig medan vi tittade på tösabiten. Det var verkligen lycka vi kände när vi satt där.
Lillflickan var inte alls pigg, hon låg så ihopkrypt som det bara gick, men hon låg och spretade med fingrarna mycket :)
Direkt efteråt gick jag och Zoran och inhandlade våra allra första barnkläder ihop. Det blev en vit och en rosa body i storlek 50 (alltså det allra minsta - bortsett för storlekar för förtidigt födda barn, lärde jag mig igår från therese ^^)

Det blev många telefonsamtal på vägen hem för oss båda. Vi ringde till familjen och våra vänner och berättade nyheten. Dessvärre fick jag inte tag på min Hanna, så jag fick inte berätta att det blir en flicka.
Sedan åt vi på Pastavagnen i stan och gick runt en stund. Sen åkte vi hem och hämtade Tisha och begav oss till Grötvik. Vi försökte få Tisha att bada i kolbrottet men hon var allt en ritkig liten fegis, så det slutade med att Zoran kastade i hela henne i vattnet. Haha, stackarn, hon såg helt skräckslagen ut! Sen åkte vi hem och lite senare åkte vi hem till Therese&Dannie för att plocka med oss en hel Gekåspåse med kläder hem! De hade sjukt mycket kläder och vi roffade åt oss ^^ Tack så mycket!



Kommentarer
Postat av: linnan

grattis min vän, det kommer bli så bra! <3 glad för din skull

2009-06-03 @ 19:54:48
URL: http://linnnorgrens.blogg.se/
Postat av: Sara

ååh, vad underbart :) du kommer bli en så bra mamma är jag säker på, melanie!

2009-06-03 @ 23:25:52
URL: http://sariisc.blogg.se/
Postat av: Glenda Delgado

Grattis än en gång!!! =) Till er båda

2009-06-03 @ 23:27:51
Postat av: Mirre

Grattis till er båda!

Du o Zoran kommer bli de bästa föräldrarna någonsin! :)

2009-06-04 @ 14:36:42
Postat av: Anonym

Aww grattulerar! :)

2009-06-04 @ 22:03:45
URL: http://izabellastaver.blogg.se/
Postat av: katee

ååååh grattis! :))

kul att det kommer fler flickor :D

2009-06-06 @ 21:38:05
URL: http://kapezer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0