09-06-15 2årsdag på midsommar

Hejhej. Just nu befinner jag mig hemma hos mina föräldrar. Ska hjälpa mamma att sortera en massa skräp som finns i källaren - kolla vad som skall slängas, vad som skall ges bort och vad som skall sparas osv. Men just nu är mamma över hos grannen för att dumhuvudet Tisha hoppade över för att leka med Maja, grannhunden. Maja är en schäfer och några månader äldre än Tisha och de leker visserligen jättefint och det är ju roligt. Men om Tisha hoppar över staketet, eller kravlar sig igenom, rättare sagt, och hon vet att det är dumt - så bör man ju bara gå över och fya henne och framförallt hämta henne.. Men vår granne tycker det är så mysigt när Tisha får leka med Maja - det är väl roligt att se sin älskade vovve få leka med en annan men också så är det ett faktum att Maja inte får den motion hon behöver, för att vara en ung schäfer.. vilket gör deras lekande ännu mer praktiskt - hunden får leka och den får framförallt motion av att springa runt runt trädgården med Tisha. Menmen, pappa ska laga stängslet imorgon, så man kan slappna av utan att oroa sig över att hunden sticker iväg hela tiden.

Bara några dagar kvar tills midsommar! Jag hoppas att Zoran får ledigt både fredag och lördag, för vi ska ju som sagt fira midsommarafton med Therese&Dannie&Nellieflickan och de ska även sova över. De får sova i mormors lägenhet, för hon och Leif är borta över helgen, de åker nämligen till Brasilien. Det hade därför varit smidigt om Zoran var ledig även då, så man hade kunnat hitta på någonting även på lördagen :)
Jag sitter och letar efter goda tårtrecept och grillrecept som man kan festa till det med. Det är ju så att jag och Zoran firar vår 2årsdag på midsommar. Egentligen träffades vi midsommar den 22 juni -07, men eftersom det är trevligt att lägga ihop firandet med midsommar, så firar vi den dagen då.
Jag har inte hunnit köpa någon present till älsklingen ännu. Förra året fick han ett sådant där platt halsbandsbricka, där det stod 'Jag älskar dig' på ena sidan och vårt datum på andra. Men jag vet inte vad jag ska köpa till honom nu. Fast å andra sidan ska jag klämma ut en dotter till honom i år, ska kanske ska koncentrera mig på det istället ^^  

På tal om vår lilla dotter, så ligger hon och matar in spark efter spark i magen på mig as we speak ^^
Det är obeskrivligt hur mycket man längtar ♥


Kommentarer
Postat av: Glenda Delgado

Mysspyss! <3

2009-06-17 @ 17:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0