09-06-15 Håll koll på ekonomin!

Hejsan. Precis kommit hem ifrån Hanna och nu väntar jag på att Zoran och Tisha ska komma hem :) Jag och Hanna har varit mycket flitsamma idag med att planera Hannas ekonomi. Hon ska nämligen sommarjobba i sex veckor, vilket som ni förstår kommer innebära mycket mycket pengar att spendera. Och nu har vi räknat ihop vad alla basgrejer kommer att kosta och hur mycket hon måste lägga undan till en julklappar, cigaretter, smink osv fram tills nästa år. Resten får hon spendera på kläder :) Bara en sådan sak att vi räknade ihop att om man köper två koppar kaffe på Sture eller Sannarp varje dag i en månad, så vips, så har man spenderat 240 kronor på enbart kaffe! Och med ett studiebidrag på 1050 kronor i månaden, är 240 kronor på kaffe skitmycket.. Sådant skall man faktiskt tänka på..

Nej, nu kom Zoran hem. Ska mysa och kolla på en film nu, hade vi tänkt :) Imorgon ska jag övningsköra och hjälpa mamma att rensa deras källare. Älsklingen är borta hela dagen/kvällen, så jag får sysselsätta mig så gott det går. Jag har visserligen Tisha som en syssla, min lilla klumpeduns :)

Midsommar på fredag! Jag och Zoran firar vår 2årsdag ♥

Kommentarer
Postat av: Tesse

Så mysigt att fira midsommar ihop med er! :)

2009-06-16 @ 12:36:40
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0