Melanie & Zoran 22/6-07

Melanie Morell Petersson ♥ Zoran Tadic

Vi träffades genom en gemensam vän, Sam, på midsommarafton -07. Inte den mest romantiska historia, historian består mest av en bilresa till Snörstorp, efterfest på 4 personer, äckligt vin och lama raggningsrepliker ^^ Trodde inte jag skulle träffa Zoran igen, men dagen efter hade han addat mig på msn och trots mitt utegånsförbud i samband med heltidssommarjobb, lyckades jag träffa honom helgen efter. Faktiskt så är det så, att vi har inte varit ifrån varandra i mer än en vecka, och den veckan var mellan första och andra gången vi träffades.
Sommarlovet gick förbi och redan då var han mitt längsta förhållande! Han och hans föräldrar skulle helt plötsligt flytta till Oskarström och det ena ledde till det andra, och efter mycket tjat, blev det att Zoran i princip flyttade in hos mig och mina föräldrar. Mina föräldrar älskade Zoran från första början, min mamma skämde bort honom med mackor på morgonen och min pappa älskade att snacka bilar med Zoran >.<
I oktober meddelade min mormor, som äger ett hyreshus, att det finns en lägenhet ledig till Zoran. En etta på tredje våning var tillgänglig och en hel månad satt vi och pratade om inredning och 1de november -07 flyttade vi ihop.
Vi spenderade 3 veckor i Kroatien, sommaren -08 och jag fick chans att komma nämre hans familj.
1de november -08 (ett år efter att vi flyttade ihop) blev en trea i huset ledigt och vi flyttade till trean på första våning. En trea med altan. Med tanke på att vi fick tillgång till en altan och trädgården och att vi flyttade ner till första våning; kunde vi äntligen titta efter vår tredje familjemedlem. Vi åkte och tingade en liten amstaff valp, född 2de oktober, i Malmö och den 23de november åkte vi upp och hämtade henne :)  Tisha heter hon och hon är vår lilla bortskämda älskling.

23de februari -09 gjorde jag ett graviditetstest hemma som visade positivt. Graviditeten var absolut inget som vi planerat, men när vi väl satt där med graviditetstestet framför oss, var det inget svårt beslut att fatta. Vi hade ekonomi, vi hade ett hem, vi hade redan i princip bildat familj med lilla Tisha och vi älskade varandra.
Och där är i princip vad som skett under snart två år som vi varit tillsammans. Som det ser ut nu framför oss, väntar vi en liten flicka den 3 november. Framtills dess ska vi till Kroatien med våra familjer nu i sommar och njuta av vår sista semester utan barn ^^

Det var i princip allt som skett och samt lite vad som kommer att ske :)
Kan ju bara inflika att vad vi känner nu inför vårt liv och vår dotter är ren lycka. Vi längtar efter henne något fruktansvärt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0