09-05-06 Jag går sönder

Nu går det inte längre. Jag kan inte, jag vill inte, jag orkar inte, jag klarar inte längre av det. Det förstör alltihop. Träffar knappt vännerna längre, orkar inte ens städa eller ta hand om hunden. Jag gråter av ingenting, sover dåligt och har huvudvärk hela tiden. Jag vill så gärna hinna med allt jag kan nu innan sommarlovet, men det går inte..
Det irriterande i allt detta, är att jag kan ligga riktigt bra till i skolan. Men jag väljer visserligen hellre att må bra.
Jag har gått ner i vikt också, mina byxor sitter löst på mig. Jag vet inte riktigt hur min viktkurva ska ligga; men jag vet  iallafall att man skall inte gå ner i vikt när man är gravid. Men ska till barnmorskan på måndag, så vi får kolla hur jag ligger till med vikten då. Jag äger nämligen inte en våg, det har aldrig min familj gjort och inte jag heller. Men har jag gått ner i vikt, får jag köpa en så jag kan kolla hur jag ligger till. Zoran trodde att jag gick ned i vikt medvetet.. Hur den killen tänker ibland kan man undra.. Men vi ska ju till barnmorskan snart, så vi får höra vad hon säger.
Inatt hade jag en jätteläskig mardröm. Jag åkte till barnmorskan för att göra ultraljudet och hon började tala om att hon tvivlade att barnet skulle bli friskt, eftersom jag ätit p-piller, rökt & druckit.
Det går inte att beskriva så hemskt det var. Jag vaknade hela panikslagen med hjärtklappning och det var inte speciellt lätt att somna om. Jag har börjat oroa mig över ultraljudet efter den drömmen.

Nej, nu ska jag krypa ner i sängen igen och inte röra mig tills Zoran kommer hem vid tvåtiden.

Kommentarer
Postat av: Therese M

Tänker på dig gumman! Jag rökte och åt ppiller plus att jag drack innan jag visste att jag var gravid och nellie är helt perfekt, ingen skada skedd;) hehe. Jag vt att det är jobbigt men du behöver nog inte oroa dig :) Puss!

2009-05-06 @ 11:26:53
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0