09-05-10 Fotbollsskola med älsklingen

Jag och Zoran hade det fullt upp igår. Vi hade nämligen grillkväll med familjerna :) Mamma, pappa, lillebror, mormor & Leif från min sida och Zorans föräldrar, hans syster Dragana & Oliver med Emilio & Antonio, hans bror Lubbe & Marina. Vi fick precis plats här inne, med matrumsbordet och köksbordet ihopsatta. Hela Zorans familj väntade på att vi skulle komma ut med att vi förlovat oss eller någonting sådant haha, men vi ville bara samla familjen :) Nästa lördag ska vi hem till Zorans föräldrar, så det ska bli jättetrevligt! Jag försökte öva på min kroatiska, men blev mest utskrattad haha >.< Jag vill verkligen lära mig att förstå kroatiska, även om jag inte helt kan tala det flytande. Men Zorans mamma Ljuba tycker det är så roligt när jag försöker prata, så det är för hennes skull jag gör bort mig ^^

Idag åkte vi hem och åt frukost hemma hos mamma&pappa, sen bar det iväg till Söndrums IP. Det är fotbollsskola där varje söndag och jag har erbjudit mig att hjälpa till att träna. Det är småttingar, fem-sex åringar som för första gången ska börja spela fotboll. Zoran och lillebror hängde med idag, vilket var både överaskande samt uppskattat. Annars är vi bara tjejer som tränar, så småkillarna tyckte ju det var jätteroligt med manliga tränare. 

Nej, nu ska jag ner till tvättstugan och hämta upp tvätt. Hoppas man kan hitta på någonting roligt idag :)  Ciao 


Kommentarer
Postat av: Anonym

köp en liten lättläst bok på kroatiska, o försök o läsa.. det du inte förstår slår du upp i ett lexikon... ;)

kom ihåg att kroatiskan uttalas och stavas precis så som det låter!



2009-05-10 @ 17:43:45
Postat av: Therese M

Va roligt att du vill lära dig :) Jag hade med velat .. Tycker det är synd att min pappa inte har lärt någon av oss syskon..

2009-05-10 @ 18:23:50
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0