19 - 24 Maj Update!

19 Maj 2009 Tisdag
Dags för mammagrupp igen. Andra gången för mig, och tyvärr blir det bara en gång till innan sommaruppehåll. Nästa tisdag 2/6 (samma dag som vårt ultraljud) blir det en liten avslutning.
Jag hade jättetrevligt på mammagruppen, blev väldigt babysjuk då alla satt med antingen en stor bebismage eller en bebis. Där satt jag med min än så länge lilla mage ^^
Vi talade om förlossning, vad man kan smörja in magen med osv. Sen fick jag hålla Lukas, Idas 3 månaders lilla bebis, medan hon gjorde iordning flaskan till honom. Ååå, en riktig söt liten pojke :) 
Efter mammagruppen träffade jag min Hanna i stan och vi gick till vattenporten och tog en kaffelatte :)

20 Maj 2009 Onsdag
För första gången var jag glatt nervös inför att åka till tandläkaren. Haha, jag skulle nämligen dit för att kolla om man hade kunnat bygga på mina två framtänder. Det gick prima och när jag gick därifrån en timme senare hade jag för första gången i mitt liv (iallafall vad jag minns) ingen glugg! Häftig känsla, men det är svårt att vänja sig. Jag sitter och känner med tungan hela hela tiden ^^
Träffade min Hanna efteråt :)

21 Maj 2009 Torsdag
Dags för plugg.. Jag blev klar med mitt turismarbete, vilket tog hela dagen. Men skönt var det!!

22 Maj 2009 Fredag
Jag var hos hårfrisörskan och klippte mig! Numera har jag snelugg och uppklippt hår, dock väldigt väldigt kort. Men det växer och nu kan jag äntligen bleka ner det :)  Mina toppar var så slitna att de inte gick att bleka ner dem men nu när allt det slitna är borta kan jag äntligen bli blond.

23 Maj 2009 Lördag
Therese, Dannie & lilla Nellie kom hem till oss på förmiddagen. Vi bjöd på scones och sen stack pojkarna iväg för att leka soft airgun (eller vad det nu än kallas) och vi tjejer satt och snackade här hemma :) Jag lekte med Nellie också (A) Sötare unge finns inte, hon skrattade och busade hela tiden. Tisha blev helt såld på Nellie också, ville pussa på henne hela hela hela hela tiden. Första gången Tisha fått komma nära ett sånt litet barn och jag och Zoran höll andan när Dannie satte ner Nellie på golvet och Tisha gick fram och nosade. Tisha skulle aldrig bitas men den hunden är så klumpig så jag var rädd att hon skulle välta ner Nellie. Men det gick så bra så, Dannie höll koll och de har ju själva en likadan hund där hemma :) 
Jag, Therese och Nellie promenerade in till stan och Therese fick sin efterlängtade Frapino :) Sen tog vi bussen hem till dem. De hade en jättefin lägenhet med en jättefin inglasad altan till. Och deras hund Pimpim var jättesöt. Mycket pussande, haha.
Killarna skulle spela lite fotboll innan vi skulle äta på Sannarp, så vi promenerade upp dit allihop och satt och tittade på dem. Nellie tyckte säkert att det såg en aning komiskt ut, en massa killar springer efter en boll.
Senare på kvällen åt vi pizza och kollade på en film. Haha, Therese somnade visst till ett antal gånger under filmen ;p



Tack Therese, Dannie & Nellie för en jättetrevlig dag/kväll :)  Nästa grej blir middag hemma hos oss!

24 Maj 2009 Söndag
Dagen började med att mamma och pappa kom hem till oss på morgonen med frallor. Sen bar vi iväg till fotbollsskolan.
Sen kan jag bara beskriva resten av min dag med ett ord; Plugg..



Kommentarer
Postat av: Pauline

Tänkte bara tipsa dig om att blekning under graviditeten är det sista man borde göra, enligt min frisör! Då man kan få väldigt risigt hår under graviditeten så gör inte en blekning det hela bättre. Inte heller efter graviditeten under amning! Sorgligt men sant :)

2009-05-25 @ 17:28:42
Postat av: linn

ibland är det lustigt hur man ens glömmer bort att ringa och fråga hur det gick med uppkörningen på någons födelsedag.

2009-05-25 @ 23:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0