09-05-26 Sluta köra över mig!

Jag klarar inte av den kvinnan längre. Tycker synd om henne samtidigt som hon står och kör över mig så totalt hela tiden. Det är min arma mormor som jag talar om, (ni som känner henne vet vad jag talar om) och jag orkar inte mer. Zoran ska ha sin student nu om två veckor och då ska vi bjuda hem släkt och vänner. När jag säger vi, tror min mormor att jag menar henne, och enbart henne. Hon pratar om studenten som om det vore hennes egen och vad vi (hon) ska bjuda på för mat till gästerna och vilka gäster som ska komma..
Och där sitter jag och ser dum ut när jag inte har alla recept i huvudet eller någon gästlista klar och hon babblar på. Jag har till och med bett henne att inte köra över mig gällande detta, för det är jag och Zoran som håller i det. Men hon förstår inte. Hon har fått mig till tårar på grund av den här jävla studenten! Okej, mina hormoner är inte som de ska, men ändå.
Till er som inte känner min mormor, och tycker att jag verkar helt stukad som talar så här om min mormor, så kan jag inte göra annat än att be er komma hem till oss och se efter för er själva hur hon är. (Vi bor nämligen i samma hus..)
Hon har ett behov av att alltid vara delaktig i allt, men just nu börjar det gå för långt.
Usch, jag är livrädd hur det ska bli när bebben kommer..
Nej, måste sätta ner foten nu, hon kommer ta över vårt hem snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0