Farsdag snart!

5 November 2009 Tänkte passa på att skriva lite medan lillflickan ligger och nanar gott i sängen. Jag får inte ritkigt tid att skriva på bloggen så mycket numera. Jag tar vara på varenda stund Belle är vaken; sitter och pratar med henne, gosar & så blir det såklart många många matstunder. Sen då hon sover blir det mycket fixande här hemma, sådant man inte hinner med med en bebis i famnen.
Inatt hade hon svårt att somna. Vi hade ändå varit hemma hos mormor&morfar (underligt det känns att kalla ens föräldrar det!) och de hade lekt och stojjat med henne (till den grad det går med en nyfödd, vill säga) Jag trodde hon skulle somna direkt när vi kom hem. Men ickesenicke, hon ville vara vaken. Hon ville ha mat hela hela tiden, jag tror jag fick amma henne kanske 5-6 gånger i omgångar under bara en & en halv timma. Hon ville äta, sen bli uppburen, sen äta, sen återigen bli uppburen osv. Men hon är än så länge väldig lätt att ta hand om. Hon skriker knappt ingenting och i regel sover hon jätteduktig. Med 4-5 timmars intervaller på natten. Då hinner man själv somna och få sina sömntimmar.
Igår badade Zoran henne. Det tyckte hon var mysigt, tro det eller ej. På BB skrek hon så att jag trodde hon hade ont. Det riktigt gav en en klump i halsen! Men igår gick det jättebra. Hon såg väldigt chockad ut i början visserligen ^^
 Belle, mamma & pappas duktiga flicka ♥

Idag ska vi in till stan. Jag måste kolla efter någonting att ha på Lubbe&Marinas bröllop, Zoran likaså samt så skall det införskaffas farsdagpresenter. Även till Zoran! Jag ska leta upp någonting som jag kan åka in i imorgon eller på lördag och köpa till honom. Så rörd han blev när han förstod att numera inkluderas även han till de som firas på farsdag :)
Vi ska hem till farmor&farfar på farsdag samt inom till Zorans föräldrar. Ljuba var dock krasslig, så hoppas hon blir frisk tills på söndag. Nej, nu måste jag hoppa in i duschen. Skriver senare!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Ja det är mycket mys på den vakna tiden,

men minst lika mycket som ska göras då de sover ;)



Har inte berättat för sambon att det är farsdag,

han har inte så bra koll och jag hoppas han inte tänkt på att han tillhör den kategorin...

Roligare att överraska då!



2009-11-05 @ 18:03:46
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0