Mormor-mamma-barn-vecka :]

16 November 2009  Halihallå! Just nu väntar jag på min kära mamma som skall komma med mumsiga frallor till mig (A) Vi ska äta frukost härhemma idag. Mamma har tagit ledigt hela veckan för att umgås med mig & tösabiten. Vi ska åka runt till släkten och hälsa på & visa upp Belle, bland annat. Sen ska vi mysa & ta det lugnt. Vi ska titta på en massa filmer, bland annat Jane Eyre - den verkar jättebra, så den vill jag verkligen se! Egentligen hade jag velat läsa boken, men den ska tydligen vara översatt på mer gammelsvenska, då det är en gammal gammal bok, så jag valde filmen istället.
På tal om filmer så tittade vi på The Proposal igår, med Sandra Bullock som en av huvudpersonerna. Den var riktigt rolig faktiskt, fastän det fattades lite granna romantik i filmen ^^ Haha, nu låter jag som min mamma!
Idag ska vi till BVC med Belle, sedan ska jag luncha med Therese i stan, ska bli supertrevligt :) Det kommer en bebisuppdatering senare ikväll. Jag är orolig över att hon får i sig ordentligt med mat numera.. Jag vet inte riktigt varför, men hon har börjat äta av båda brösten. Det gör ju barn ibland, men det känns som att det inte finns tillräckligt med mjölk för henne, därför äter hon av båda. Det är nästan bara kissblöjor vid blöjbyten också och så sover hon annorlunda om nätterna. Det kan räcka med att jag ammar två gånger på natten sendan sover hon fram tills klockan 10 på förmiddagen! Äsch, jag vet inte. Men brösten känns inte lika spända längre, så jag har väl förhoppningsvis bara fått för mig att det inte finns mjölk.. Men vi väger ju henne idag, så då får vi se om hon följer viktkurvan!

Nu är mamma sen, jag ska slå henne en pling! Ha det fint.


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh så mysig mor och dottervecka!



När det gäller Belle`s rutiner så behöver du inte oroa dig..

precis när man tror man lärt sig rutinerna så ändras det.

Zelda åt bara på ena bröstet i början men periodvis äter hon på båda,

är bara låta henne äta eftersom hon har tillväxtperioder enligt vårt BVC :)

Och då känner hon själv om hon behöver mer eller mindre mat, smidigt!

2009-11-16 @ 11:24:21
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Ja som pauline skrev, Belle har ju fått sina rutiner nu och då stället ju mjölken in sig på vad hon äter. Men det kan också vara att hon vill få igång mjölken så att det bildas mer :)Trevligt att äta lunch med er idag <3 Puss

2009-11-16 @ 17:36:15
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Britt

Hej Melanie och Zoran! Vad härligt det var att träffa Er och Er underbara Belle i helgen!! Mina komplimanger till Er båda för Ert lugn tillsammans med Er lilla dotter, det upplevde både G-Morfar och jag. Fortsätt så. Vi har tänkt på Dig och Mamma idag. Ni har säkert haft en fin dag! Kramar från Britt och Morfar

2009-11-16 @ 17:42:57
URL: http://mammahjartapappa
Postat av: Malin & Neo

Neo började äta på båda brösten efter en veckan. Sen gjorde han det tills jag slutade att amma vid 6 månaders ålder :-)



Jag tror heller inte det är någon fara, men det är ju alltid skönast att kolla :-)

2009-11-16 @ 18:17:32
URL: http://neo070902.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0