Belle on tour ^^

17 November 2009  Hejhej. Idag har jag, Belle & mamma varit hemma hos gammelfarmor Hillevi, Belles gammelgammelfarmor banne mig! Vi åkte upp dit runt tolv och åt lunch & drack kaffe. Det var jättemysigt. Hillevi är nästan 90 år men hon är pigg som satan :) Hon är jättepigg & rolig. Dock så hör hon jättedåligt, kanske inte så konstigt med tanke på hennes ålder, men det gör det ganska strängt att ha ett samtal med henne. För min del, vill säga. Mamma är van och det går jättebra när hon ska tala med henne. Jag tror faktiskt att Hillevi läser på läpparna en aning också.. Äsch, det hade iallafall inte förvånat mig. Jag tycker det är tråkigt att jag är så dålig på att prata tydligt -.- Jag försöker verkligen prata tydligt & framförallt lååååångsaaamt men det går ändå inte. Folk förstår inte vad jag säger ändå..
Morfar & Britt var nere i helgen och det var jättemysigt :) Jag fick jättemycket fint ifrån dem. Bland annat en jättefin amningströja & såklart lite kläder till Belle :) Tyvärr så hann vi inte ta generations-kortet som vi hade planerat att göra med Hillevi, morfar, mamma, jag & Belle. Det är 5 generationer, banne mig!


Bilder från vårt besök hos Hillevi Så glad hon blev när hon fick hålla henne :)

Tillåt mig förklara rubriken 'Belle is on tour'. Jo, denna vecka då mamma är ledig, så ska vi åka runt och hälsa på släkten för att visa upp lilla Belle. Pappa&lillebror skojjar alltid om att Belle gör turné :] Idag har vi besökt Hillevi. Imorgon ska vi hem till min mammas morbror Lars & hans fru Siw. Torsdag kommer spenderas i sällskap av mammas vän Inger, vi ska äta sushi! Första gången för min del, fårse vad jag tycker om det. Om jag ens vågar stoppa i mig rå fisk, vill säga ^^ Senare på torsdagen ska vi upp till mormor&Leif. Stackars Leif har ju inte fått hålla i henne en enda gång sen vi kommit hem. Det är jättesynd, men vi kan inte hjälpa det. Mormor är nere hos oss varenda eviga dag och då känns det knappast aktuellt att gå upp till henne på middag. Tråkigt att Leif blir lidande. Får försöka förklara det för mormor, för såhär kan vi inte ha det..
Och sist med inte minst ska vi till min farmor&farfar på fredag på lunch. Det är fullt upp med andra ord. Jag kommer säkert försöka få in något mer på listan ^^ Jag vill så gärna träffa Linan & mina Hannor, som jag inte träffat på jättelänge!

Idag har jag & Belle också varit på mammagruppen. När jag gick därifrån tänkte jag på de stackarna som fortfarande har förlossningen framför sig. Jag tror att jag, Pauline & Sara skrämde upp dem rejält med våra förlossningsberättelser. Fast å andra sidan, hur otäcka dessa historier är.. Jag menar; vi överlevde, vi mår bra & framförallt (nu talar jag för mig själv) det är absolut någonting jag kommer gå igenom flertalet gånger igen. En förlossning jämfört med en bebis; BAGGIS! (enligt mig & mina erfarenheter, vill säga. Det finns riktigt hemska förlossningar, med risk för ens eget & barnets liv, och det är inte dessa jag talar om.) Jag kommer, som det ser ut som nu, skaffa en hel bunt med barn ^^ Haha, nej kanske inte. Men syskon ska Belle allt få. Men det ligger långt fram i tiden. Nu vill jag bara kunna koncentrera mig fullt på Belle och enbart ägna all min tid åt henne och sedan när man har sitt på det torra; Belle är stor, jag har jobb & vi har större lägenhet.. DÅ skaffar jag gärna en liten Zoran Jr :)
Jag är helt bisarr! Tänker framåt hela hela tiden -.- Tillbaka till nuet, Melanie! Din 3 veckors lilla bebis vill ha mat ^^
Haha, ha det bra folket!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Hahaha!

Kan inte annat än skratta med dig i detta inlägget...

låter nästan som jag skrivit det själv :)



Folk (främst min mamma) påpekar konstant att jag måste prata tydligare, eftersom jag (enligt henne) mumlar väldigt mycket^^



Gud så kul att ni är fem generationer!

Här är vi bara fyra på både min o sambons sida,

men har tyvärr inte blivit av att ta det där kortet än trots att man tänkt på det flera gånger...



Ja det må ha låtit hemskt när vi berättade,

och då tycker jag ändå (som du sa så har du och jag åtminstone haft oerhört enkla förlossningar!



Du har fullt upp i veckan minsann,

har heller aldrig ätit sushi men är grymt nyfiken på det..

du får berätta vad du tyckte ;)

2009-11-18 @ 10:00:44
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow, du ser verkligen grymt fräsh ut för att vara nybliven mamma :) gillar outfiten och ditt hår. Kram

2009-11-19 @ 01:00:30
URL: http://mawlien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0