Dum mamma

18 November 2009  Godkväll. Jag är helt slut idag! Jättetrött & huvudvärk.. Jag får ju sova om nätterna, så jag förstår inte varför jag är så trött.. Fast idag har vi fått flänga runt ganska mycket. Mamma & lillebror kom hit på frukost, runt 10 tiden imorse. Sen begav vi oss in till polisstationen, för att mamma skulle anmäla att någon backat på deras bilkrok och då var vi tvungna att låta någon som jobbar med anmälningar notera skadan. Direkt därefter åkte vi och handlade. Senare åkte vi hem till Lars&Siw (Belles mormors morbror & hans fru). Deras dotter Anna & hennes dotter Moa(min syssling) kom också dit så vi hade det jättetrevligt. Varje gång man hälsar på dem, så är det alltid pepparkakor till kaffet :] Jag fick se gamla bröllopsbilder från deras bröllop.. min mormor & morfar var med på en bild. Lars är min mormors bror, alltså. Lite krånligt med dessa släktband ^^ Mormor & morfar måste ha varit runt 25 års åldern där.. Herregud, man kan inte tänka sig att det är dem! Jag har knappt sett några bilder på varken mormor eller morfar som unga. Mormor var riktigt söt på den bilden :)
En otroligt läskig sak som hände när vi var där. Mamma höll i Belle och skulle ge henne till mig. På något sätt under överlämnandet tappade vi taget om Belles nacke!! Huvudet flög bakåt och ni kan ju föreställa er min hjärtklappning! Nu är min lilla bebis stark i nacken vanligtsvis och brukar alltid hålla upp huvudet själv, så detta har ju aldrig hänt förut. Men jag blev så rädd! Belle skrek ju till, men det var visserligen för att hon blev väckt. Hon hade somnat i mammas knä och så skulle hon ge henne till mig. Så hon väcktes ju ganska brutalt, stackarn. Det hände ju såklart ingenting, hon blev bara arg på oss men så fort hon fick somna om var allting lugnt. Men jag hade hjärtklappning ett bra tag efteråt.. Kände mig verkligen som en dålig mamma & mormor kände sig också jättedum. Barn klarar ju mycket mer än vad man tror, men eftersom nacken är så skör och huvudet väger ju jättemycket i jämförelse med deras kropp så det är ju så tungt, så blir man helt hispig.
Usch, jag mår fan dåligt när jag tänker på det. Har ni hört talas om 'shakenbaby-syndrom'? Det är ju när man har skakat en bebis så att de fått hjärnskador. Det är fruktansvärt! Så rädd som jag blev idag.. det går fan inte att tänka på att det finns människor som har medvetet skakat sitt lilla barn!! Nej, det vill jag inte tänka på..
Belle sover jämte pappa nu i sängen och är så nöjd så. Oron i kroppen har fortfarande inte släppt.. Jag hoppas den gör den när jag får krypa ned jämte henne och gosa.



Vilket väder! Det är storm ute.. Jag hoppas verkligen det inte blåser & regnar såhär imorgon. Mammas kompis Inger kommer över på sushi imorgon. Det är som sagt första gången jag smakar sushi, så det ska bli en upplevelse. Efter lunchandet hade jag gärna velat bege mig en vända in till stan, så hoppas vädret är bättre! Jag har hittat en julduk som jag tänkte köpa och jag behöver lite annat smått&gott på inredningsfronten här hemma. Sedan vill jag titta efter en blus. Jag har köpt en svart, hög kjol på Gina&Tricot och skulle gärna velat hitta en fin blus jag kan ha till den.
Sedan behöver jag verkligen, verkligen, verkligen ta mig till ett solarium och få lite färg på kroppen! Jag är läskigt blek numera -.-

Nu har jag börjat ta tag i skolarbetet igen. Det är ju vissa lektioner som jag ska gå på nästa termin, fastän jag är mammaledig. Det är ca 3 lektioner i veckan vi pratar om, så det ska nog fungera. Men jag har en massa hemuppgifter & arbeten som jag har efter mig. Det har jag börjat ta tag i och det känns jättebra. Fick en uppgift klar & skickad igår och får jag gjort några uppgifter & kanske ett arbete i veckan så kommer allting gå galant och jag blir klar med allt jag är efter med till årsskiftet. Vilket jag verkligen strävar efter, det hade varit så skönt! För så fort jag får dessa arbeten klara, kan jag också påbörja körkortsteorin! Jag har ju tänkt att försöka mig på att börja på körskola i februari nästa år. Det går bra att åka buss och eftersom vi bara har en bil, kommer jag säkert åka mycket buss även efter jag fått körkort.. men det är ju om inte annat en FRIHET att ha sitt körkort. Jag har dock inte kört en enda gång sedan Belle kom & jag vågar inte köra med henne i bilen ännu. Menmen, det är nog bara en tidsfråga tills jag är såpass säker på min körning. Hoppas jag! Nej, nu ska jag diska & sedan hoppa in i duschen. Belle kommer nog vakna om inte alltför länge och vilja ha mat, så jag får skynda mig. Ha det fint, kära läsare! Skriv gärna, så man vet vilka ni är!


Kommentarer
Postat av: ung mamma <3

Hej:)

Hoppas allt är bra med er? visst känner man sig dum när något sådant händer :( men det är ingen fara! Hade varit riktigt roligt om vi kunde träffas någon gång med barnen:) på stan eller något? Ha det bäst och sköt om din lilla familj/ Mamma till Elliot&Wilma <3

2009-11-18 @ 20:49:58
Postat av: Anja

Läst och följt lite här i din blogg. Jätteglad för er skull och jag gratulerar för Belle igen! Otroligt söt flicka :) Visade bilder för mamma, hon blev galet kär i lilla Belle, haha. Jag kan också tala om för dig att du inte missar mycket under samhällen iaf, en riktig plåga kan Inger vara ibland så du har tur som slipper träffa på henne 2 gånger i veckan iaf :/ haha.



Sköt om er gull Melle, kramar :)

2009-11-18 @ 20:55:01
Postat av: Sara

Hej Melanie! vet inte om du minns mig, vill gratulera dig och Zoran, hon är jättefin! ta hand om dig ! / Sara

2009-11-19 @ 05:42:51
URL: http://saraethoren.blogg.se/
Postat av: bella

Svar: haha ja dem är svåra att glömma:p har massa bilder kvar! Jag läser här varje gång du uppdaterar, vad roligt att det går bra! Sköt om er. Tror nog att du är en helt underbar mamma. Kram

2009-11-20 @ 00:26:50
URL: http://bellandersson.blogg.se/
Postat av: Sara

svar: jag va tsm med Davide för väldigt längesen, träffade dig där första gången för du va där med alexandra tror jag. sen va vi hos er på nyårsfest för typ två år sen:P

2009-11-20 @ 02:39:26
URL: http://saraethoren.blogg.se/
Postat av: Pauline

Usch, förstår din rädsla...

men du är absolut ingen dålig mamma för det!

Längtar också tills man får tid till att börja sola igen :)

2009-11-20 @ 10:02:23
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, kan inte sluta läsa din blogg och kolla på alla underbara bilder! Om du är sugen på det så tänkte jag att vi kanske kan få in nån tid när Belle blir lite större att jag kan ta foto på er två tillsammans i studion? Skulle bli så himla sött!

2009-11-24 @ 23:03:55
URL: http://frookenatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0