Vaccinerad mot Baconsmittan!

20 November 2009  Hejhej! Nu har jag äntligen tagit vaccinationssprutan & slipper förhoppningsvis nu att bli smittad eller ta hem smittan till Belle. Jag önskar att även Zoran gör detta, så vi slipper oroa oss. Men han är skeptiskt mot sprutan. Det förstår jag iofs, men det kändes faktiskt riktigt bra att ta den. Själva sprutan kändes ingenting och det är inte förän nu, 6 timmar, efteråt som det börjar kännas i armen. Det ömmar om man ska sträcka ut handen eller dylikt, men annars känns det ingenting. Det blir lite problem inatt om jag inte kan sova på den armen. Då får jag upp och amma när det är dags det det vänstra bröstet att mjölkas -.- Jag hoppas inte jag får andra influensa-symptom, såsom feber. Det hade varit jobbigt.. Men man säger ju att de personer som blir "sjuka" av vaccinet, är de som hade blivit riktigt sjuka av själva sjukdomen.

Idag har jag som sagt, blivit vaccinerad. Jag begav mig till skolan, i sällskap av mamma & Belle såklart, för att ta den. Sedan åkte vi hem till mamma och gick en promenad med barnvagnen. Sedan var det hem till farmor&farfar som gällde och så åt vi lunch där. Därefter blev vi hemskjutsade och har myst & tagit det lugnt sedan dess. Hannorna är på väg hit, as we speak, och det ska bli roligt att få träffa dem. Den ena Hanna har ju aldrig träffat Belle! Skandalöst, men nu blir det ju av iallafall :]

Imorgon ska vi ner till Helsingborg. Emilio fyller 4 år och vi ska ner på kalas :) Det ska bli mysigt. Så får Belle träffa sina kusiner igen. Jag hoppas hinna med en vända på stan imorgon, innan vi ska åka, men fårse hur det blir med det. Zoran kommer nog vilja sova ut. Det är han värd också, så vi fårse när vi stiger ur sängen imorgon. På söndag är det ännu ett kalas. Mina 3 kusiner ska firas. Så vi ska hem till moster Mona på mat. Det ska bli trevligt :) Nej, nu ska jag avsluta inlägget. Skriver senare ikväll & lägger upp bilder! Ha det fint


Kommentarer
Postat av: nathalie

Tack för skåpet!

Fin Belle är, du måste vara så stolt! :)

Hoppas ni har det fint

2009-11-20 @ 23:02:00
URL: http://nathalieorellana.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hoppas du inte blir sjuk av vaccineringen!

Zelda har blivit vrålförkyld i natt...

man känner sig lagom hjälplös :(

2009-11-21 @ 10:22:18
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Emma

Bara så att du vet så kan du vara bärare av smittan även om du är vaccinerad bara det att du inte blir sjuk själv så tyvärr ger det ju inte mycket till skydd för er lilla Belle.

2009-11-23 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0