Bebisuppdatering 4veckor & 3 dagar

26 November 2009  Bebisuppdatering: 4 veckor och 3 dagar gammal. Idag har vi varit på BVC med lillskruttan. Hon väger nu 4135 gram & hon är 55 cm lång. Det är helt sinnessjukt som hon växer! Idag fick vi även med oss D vitamins droppar som hon nu ska ha varje dag upp till 2 års ålder. Vi har nu bokat in ett läkarbesök, den 15 december. Det ska bli spännande. Vår sköterska berättade att man tittar på hur barnens syn verkar vara m.m. Vad vi märker med Belles syn är nu att hon riktigt följer en med blicken, dock ingen ögonkontakt. Innan när man höll henne var hon nöjd med att ligga med huvudet mot mig, alltså mage mot mage. Men inte nu längre, då gnäller hon & så fort man vänder henne om så hon ser omgivningen så blir hon nöjd.
Under gårdagen var hon väldans sällskapssjuk. Hon var vaken nästan hela eftermiddagen/kvällen och skulle ligga i famnen på mig & Zoran hela tiden. Så fort vi lade ner henne blev hon sur & tystnade direkt när vi tog upp henne igen. Det är bara mysigt när man känner sig behövd ^^ Efter att hon var vaken såpass mycket, sov hon fram till klockan 12 idag! Zoran hann komma hem från jobbet och krypa ned i sängen jämte henne och sova i någon timme, innan hon vaknade. Zoran var riktigt glad för att han var hemma när hon vaknade. Det är nämligen då hon är som mest pratglad & sprattlig. Hon ligger och tjabbar jättelänge och det är jätteroligt att lyssna på.
Idag fyller Belle en månad! Mormor & morfar har varit här och grattat henne på hennes månadsdag & vi fick även rosor av mormor Lena :) Det är en minst sagt uppvaktad liten tjej vi har här hemma.
Jag håller ju som jag berättat innan, på att 'pumpa' ut mjölk till bröllopet, då Belle ska passas av Dannie&Therese. Jag köpte en pump för att pumpa ut här hemma innan, men det var ju värdelöst. Efter att Belle har ätit klart finns det inget kvar att pumpa ut. Däremot fungerade dessa mjölkuppsamlare betydligt bättre! Men barnsköterskan sade att börjar det bli stressigt, så köp istället ersättning att ha i nödfall, än att bli uppstressad - för då är det risk att det blir motsatt effektt.

Jag har hittat en jättesöt klänning som Belle eventuellt skall ha på sig på bröllopet. I H&M katalogen hittade jag en rosa liten urgullig klänning som jag ska köpa till henne. Sedan hittade jag också en klänning till nyår & Zorans födelsedag - en guldklänning :) Jag blir helt till mig av allt fint man kan klä dessa små bebisar i!



Kommentarer
Postat av: izabella

Måste bara få säga att jag tycker du verkar vara en toppen mamma! Bra blogg med :)

2009-11-27 @ 00:43:52
URL: http://izabellastaver.blogg.se/
Postat av: Pauline

Ojojoj.. hon har vuxit om Zelda med elefantsteg!

Vi hade vårt läkarbesök i tisdags, ingen höjdare.

Du får tipsa mig om vart du hittar alla dessa klänningar :)

2009-11-28 @ 20:20:40
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: britt

Morfar är på väg till Halmstad!!!

Jag fick tyvärr ingen till butiken så jag måste bli kvar hemma.... Längtar efter Er!!!!!!!!!

Kram

Britt

2010-01-22 @ 11:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0