Att bli mamma.. Svåraste beslutet

Det sätter sig en klump i magen varenda gång jag tänker tillbaka i tiden, då jag fick reda på att jag väntade barn. Det kändes som igår jag stod med graviditetsstickan i handen, totalt chockad över att det visade två streck istället för ett i rutorna. Herregud, att Belle har kommit till världen känns nu lika självklart som att himlen är blå, men gud.. att bli mamma.. det var inte lika självklart.. Att bli mamma var inte planerat, långt ifrån. Och även efter att vi tog det beslutet att behålla barnet så har det funnit tusentals gånger jag tvivlat. Aldrig tvivel på om jag verkligen ville behålla barnet, det kom direkt från hjärtat att jag ville behålla det. Men skulle jag bli en bra mamma? Skulle jag klara av att ge barnet en bra uppväxt? 
Att "uppoffra" tonårslivet & den frihet som kommer med det, det var lätt. Tonårslivet var redan ett avklarat kapitel för min del. Det enda jag tänkte på var att, även om jag märker av att få barn tidigt; man måste växa upp & ta ansvar etc. så skulle aldrig barnet märka av att dens mamma var ung. Vad jag menar är att barnet skulle aldrig behöva växa upp annorlunda än andra barn, p.g.a. min ålder & livssituation. Nu hade jag mitt någorlunda på det torra. Jag levde ihop med pappan, han hade jobb & kunde försörja oss och framförallt vi älskade varandra. Att jag fortfarande gick i skolan och inte hade någon egen inkomst var bakslag, men vi fick väga upp det negativa mot det positiva. För oss var det rätta beslutet att behålla det lilla liv som växte i magen på mig.

Att få Belle var inte självklart, men det finns ingen som jag älskar såsom jag älskar henne. Min dotter är hela mitt liv, hela min värld. Jag ångrar ingenting och det har jag aldrig gjort. Att få en egen familj är det finaste man kan få och att bli mamma är det bästa som finns. Jag gråter av lycka varenda jag tänker på hur bra jag har det. Jag har fått världens finaste dotter och hon kunde inte fått en bättre pappa än Zoran. Jag är minst sagt lyckligt lottad.

Mamma älskar dig, Belle Morell Tadic - Du är det viktigaste i mitt liv ♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Man är väldigt nära till tårarna som mamma,

det är en sak som är säker <3

2009-11-28 @ 20:17:57
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0