Bebisuppdatering 2veckor & 3dagar

12 November 2009  Hej allesammans. Idag har jag & Belle varit och hämtat ut Belles allra första bok på Statsbiblioteket. På BVC fick vi ett presentkort på en bok med massa med sagor, visor & bilder. Jag satt och bläddrade lite i den förut och den verkar jättemysig. Ska bli kul att börja läsa sagor för henne :] Efter statsbiblioteket gick vi till apoteket för att kolla om det fanns medicin för mjölkstockning, som inte var receptbelagt, att köpa. Det fanns det inte.. men vad jag har förstått nu är det också bara till för de fall där det är riktigt illa med mjölkstockningen. Det är det ju inte för mig, jag är bara livrädd att det ska bli värre.. Men jag köpte amninginlägg i ull som flitigt skall användas hädanefter! Sedan efter BVC-besöket fick jag tipset om att köpa Ipren, för det innehåller något antiflammatoriskt.. (jag kommer inte riktigt ihåg vad det hette) och det skulle kunna hjälpa att dämpa mjölkstockningen. Så det är införskaffat, samt en bröstpump. När jag såg hur de där sakerna såg ut, blev jag jätteskeptiskt. Hur fasiken fungerar de där egentligen? Men förpackningen innehåller instruktioner så jag ska nog klara mig ^^ Jag kanske skall förklara mig angående pumpen. Det är inte för mjölkstockningen, trots att det kan hjälpa vid sådant också. Det är till för den 12 december i år, då Zorans bror Lubbe och hans fästmö Marina skall gifta sig! Vigslen är i Helsingborg och sedan är själva festen på Gallejan. Lilla Belle ska följa med till vigslen men eftersom det både är förkylningstider samt influensan så har vi valt att inte ta med Belle till festen. Snälla Therese&Dannie skall passa henne den kvällen. Men under kvällens gång kommer det behövas pumpas mjölk, för att inte rucka på mängden mjölk (som hela tiden anpassas efter Belles behov) samt för att inte få mjölkstockning(!). Fårse om jag ska ha mjölk med mig till Dannie&Therese i 'iskubs-format' eller om vi ska köpa ersättning för den kvällen. Det får ju vara smidigt för dem, de kommer ha två små bebisar hos sig då :)
På tal om bröllopet.. Jag har fixat klänning!! Jätteskönt att ha det överstökat, så jag slipper tänka på det sen. Det var min duktige man som hittade klänningen åt mig :] Den är gammelrosa, utan ärm eller band och veckad nertill.. Äsch, jag är usel på att beskriva kläder. Finner aldrig rätt ord.. Bilder från bröllopet kommer ju sen ^^ Så köpte jag ett par svarta pumps med silvrig klack. Nu saknas bara en liten söt kofta (i kyrkan skall man aldrig vara bar över axlarna!) och lite smycken. Sen är jag klar! Fast lilla Belle ska ju också vara fint klädd givetvis :) Jag tror att Marina ville vara med och välja ut en söt klänning till henne. Det glömde jag säga, Marina kommer bli Belles fadder när hon döps, så därför måste ju Belle vara med iallafall en liten stund under bröllopet :)
Imorgon kommer min Hanna över på frukost. Ska bli jättemysigt ♥ Det kanske bli en vända på stan lite senare också, det ser jag framemot!


Bebisuppdatering: Dagens BVC-besök visade att vår tösabit som idag är 17 dagar gammal nu väger 3595 gram och är hela 53 cm lång! Hon växer jätteduktigt :] När hon föddes mättes hon till 48 cm, och att hon ska ha blivit hela 5 cm längre kändes lite väl mycket, men barnmorskan/sjuksköterskan förklarade att när man mäter de nyfödda sträcker man inte ut den ordentligt, så det kan bli någon centimeter kortare. Tänkte väl, för 5 cm? Det är rätt ordentligt. Men hon växer som hon skall och allt ser jättebra ut. Lilla skruttan ♥
De senaste nätterna har det blivit betydligt fler matstunder. Innan gick det aldrig mindre än 4 timmar mellan jag ammade, men nu är det nästan varannan timme periodvis. Inatt ville hon ha mat varannan timme, framtills klockan 03.00. Då ammade jag henne och sen sov hon gott fram tills klockan 08.00. Jag har också märkt att när hon inte somnar med nappen så vaknar hon mycket lättare och vill ha bröstet. Ammningen ger ju så mycket mer än bara mat, det är närhet och värme samt så är själva sugandet rogivande och det kan dämpa att hon har ont i magen. Nappen hjälper jättemycket i det sistnämda fallet.
Mammas lilla hjärtegull ♥


Kommentarer
Postat av: Erica

Hon är så fin melanie, en riktig prinsessa :) lik sin mamma som bara den tycker jag! Ser jättemycket fram emot att få träffa er och lillan. Jag, alle &sandra kommer kanske förbi någon dag om det passar för er:) <3

2009-11-12 @ 21:06:42
URL: http://superericaa.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vi har inte hämtat ut den boken ÄN ;)

Tänkte efter föregående inlägg tipsa om ullinlägg..

det köpte vi med oss direkt efter BB!

Har dock inte börjat använda dem än...



Stora tjejen nu ju!

5cm låter mycket, det är vad vår tjej har vuxit nu på 5veckor sen hon föddes :)

Så hon är 50cm nu...

2009-11-13 @ 12:21:36
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Denise

AAAw jag döör så söt hon är! :)



KRAM

2009-11-14 @ 21:58:00
URL: http://deddenisen.blogg.se/
Postat av: KATARINA PEZER

underbaring!:)

2009-11-18 @ 15:33:23
URL: http://kapezer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0