Bebisuppdatering 3veckor

16 November 2009  Bebisuppdatering: Hej igen. Nu blir det bebisuppdatering, efter vårt BVC-besök idag. Jag skrev på förra inlägget idag att det kändes som om jag inte hade någon mjölk, då Belle helt plötsligt ändrade rutiner och det kändes som om hon inte fick i sig tillräckligt med mat, då brösten inte längre var spända.
Så är inte fallet. Jag har gott om mjölk & Belle äter precis så mycket som hon ska. Idag, 3 veckor gammal, vägde hon 3755 gram. Med andra ord; hon växer så det knakar. På BVC sade dem att några kläder i den minsta storleken är helt onödigt att köpa för hon kommer växa ur dem på nolltid. Sedan angående att Belle vill ha mat på båda brösten, det betyder ingenting speciellt. Iallafall inte att jag inte har mjölk, det är att Belle vill äta mer helt enkelt. Precis såsom Malin, Tesse & Pauline skrev som kommentarer. Tack för att ni skriver & lugnar! :) Sedan att mina bröst inte är lika spända.. De är ju inte spända hela den tiden man ammar. Det är precis i början, när brösten ställer in sig. Så det var inga bekymmer kring det heller. Skönt! Vi berättade att det inte är lika många bajsblöjor längre. Det var tydligt helt normalt och det förklarar också varför hon var mer gnällig på sistonde. Hon tipsade om magmassage och vi fick en brosyr om det.
Ajuste, gissa vem som blev helt nerkissad när vi skulle väga henne? Haha, hon kissade ner nästan hela mig >,< Lilla skitungen! Varför kunde hon inte valt pappa istället? :)
Vår lilla lugna bebis har blivit mycket mycket piggare nu på bara några dagar. Hon har jättepigg blick och det är nästan så att man verkligen får ögonkontakt. Hennes vakentid är mycket längre nu och man ser hur och ligger och tittar & lyssnar. Alla dessa grimaser och miner hon gör. Haha, det är underbart! Det kan se jätteroligt ut också. Jag har försökt få med dessa grimaser på bild och jag tror att jag har några att lägga upp :)



På tal om bilder, så beställde jag igår en massa bilder på Extrafilm.se till våra fotoalbum. De blev jättefina och jag hoppas de kommer nu vilken dag som :) Idag var vi som sagt på BVC och det gick ju som sagt jättebra. Sedan så begav vi oss in en vända på stan. Kollade lite kläder, Zoran letade efter ett skärp bland annat och jag hittade en ljusrosa topp/tröja på H&M. Dock inte amningsvänlig, men det ska nog fungera ändå. En otroligt pinsamt sak som skedde idag var att jag gick runt med SKOSKYDD på stan!! De sätter man på sig på BVC och jag glömde såklart att ta bort dem, så dem gick jag ju runt med -.- Tills jag började undra varför det prasslade så hemskt, vill säga, och förstod att det var mina skor som lät. Haha, sådant är alltid lika trevligt ^^ Och det är såå typiskt mig!
Iallafall, Tesse ringde runt klockan 2 och vi satte oss och åt kinamat.  Belle hade på sig mjukisbyxor & kofta som vi fått av Tesse&Dannie, men Belle sov hela tiden så de gick inte att visa upp ;]  Efter att Therese begett sig tillbaka till sin praktik på Hemtex, så tog jag & Belle bussen hem till mormor&morfar. Mamma var orolig över att jag åkte buss själv, så hon mötte mig vid busshållsplatsen för att hjälpa till vid avstigandet ^^ Men det går bara bra att åka buss själv, faktiskt. Det är en nybörjarmorsa som Belle fått, så mamma är inte speciellt smidig, men jag tror att det går bra ändå :) Nu är vi hemma hos mormor&morfar och ska strax äta pannkakor. Zoran är hemma och sover förmodligen. Han skulle upp hemskt tidigt inatt, stackarn.
Imorgon ska vi hälsa på Belles gammelgammelfarmor Hillevi (min morfars mamma) och därefter strosa på stan en vända samt att gå på mammagruppen. Fullt upp :) Men det ska bli trevligt. Nä, nu ska jag bege mig. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så skönt att hon växer på som hon ska :)

Då ses vi imon för jag tänkte att jag skulle ta mig dit oxå. Ska bli roligt att få se din fina lilla flicka :)

Kram

2009-11-16 @ 21:00:09
URL: http://emmasak.blogg.se/
Postat av: Pauline

Härligt att hon går upp!

Vi ska till BVC om 1½timme så ska bli spännande.

Kul att ni börjar få ögonkontakt,

gör så himla mycket när man märker skillnaden...



Skoskyddet va verkligen dagens garv ;) hahaha!



Ses i eftermiddag!

2009-11-17 @ 10:05:33
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0