Bebisuppdatering 11dagar

6 November 2009  Bebisuppdatering: Ja, den rubriken kan jag ju fortsätta med :) Dock så är det inga MVC-besök längre, utan nu är det på Barnavårdscentralen, BVC som gäller! Vi har skrivit in oss på Hertig Knuts barnavårdscentral och idag var det vårat första besök där. Idag var det enbart vägning som gällde och numera väger vår lilla flicka hela 3365 gram! Hon vägde 2890 gram när hon föddes, 2950 gram när hon var 4 dagar samt 3365 gram nu när hon är 10 dagar gammal. Hon växer så det knakar, vår tösabit! Hehe, när vi skulle klä av henne innan hon skulle läggas på vågen, kissade hon nästan ner hela Zoran! Att en sådan liten bebis kan kissa så mycket, haha :) Barnmorskan tyckte även att Belle hade en väldigt pigg blick. Hon fokuserar blicken väldigt mycket för att vara så liten. Bara en massa positivt på första BVC-besöket. Underbart!
Jag fick veta att det finns ett grupprum inne på BVC där man kan gå in närsom på dagen och amma samt använda deras skötbord inne på toaletten. Vilket är jättebra ifall man är i närheten och inte har lust att flasha bröstet inför massa folk på ett café eller dylikt. Det är väl något man får vänja sig vid kanske ^^ Jag har visat bröstet för folk jag aldrig trodde jag skulle se ens bröst -.- Det är inte lika kinkigt, då det handlar om matdags och inget annat.

Idag var vi som sagt inne på BVC, sedan begav vi oss in till stan och letade efter klänning till bröllopet. Jag har hittat en på Vila, men efter att ha provat den kändes det inte lika klockrent. Jag måste ha en storlek större numera, för brösten är ju en aning större än vanligt, och då satt det inte lika bra. Jag letar nu istället efter en hög kjol och en fin topp till det. Samt ett par pumps och något smycke. Zoran var inne och köpte sig en kostym igår. Jättejättefint. Svart kavaj samt byxor, vit skjorta & fluga. Trodde inte han kunde se så proper ut, haha :] 
När vi var på stan, mötte vi upp mormor och satte oss på Robert's coffee och tog oss en varsin kaffelatte. Jag känner att jag måste bli mer van vid barnvagnen. Att dra upp den för trappsteg är än så länge inte min grej..! Jag kan inte ens lyfta in eller ut barnvagnen ur bilen. Visserligen har jag inte körtkort ännu, så jag kommer inte åka iväg själv med Belle i en bil på ett tag. Men det är ganska vettigt att iallafall kunna, även om det handlar om få tillfällen, lasta in & ur barnvagnen ur bilen -.-

Imorgon ska jag in till stan med mamma&mormor. Jag vet inte om Belle ska med ännu. Först var det bara snack om mig & mamma och då hade vi kunnat flänga runt och leta efter kläder en snabbis och sen åka hem. Men nu är vi ännu en person som ska kolla kläder, så jag tror att Zoran får spendera alone-pappa-dotter-tid en annan dag. Det handlar om två-tre timmar mellan matstunderna och jag vill inte att Belle ska ligga och vara hungrig. Jag läste att hungerkänslan för så små barn är rent av smärtsamt!
Amningen går fortfarande som smort. Jag hade verkligen förväntat mig mer bekymmer med det. Brösten spänner om det är "mjölkningdags" och att ligga på mage är kanske inte den bekvämaste sovställningen, men annars går allting prima. Jag är livrädd för mjölkstockning. Jag går runt med kofta hela tiden och går jag ut, så har jag alltid en filt över brösten - under koftan, plus min enorma tjockisjacka över. Jag går inte ner i källaren eller ut i trapphuset, herregud, jag öppnar inte ens frysen utan kofta! Jag kan bara föreställa mig hur hemskt det är! Sprängfyllda bröst som gör ont, smärtsamt att amma PLUS att vara febersjuk! Usch.. 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh stora tjejen!

Då väger våra flickor nästan lika mycket trots det skiljer en månad,

vår tös vägde 3225g i torsdags o är 50cm nu :)



Det sägs förresten att flickor kissar mycket mera än killar^^



Visa brösten för de man aldrig trodde skulle få se dem har jag också passerat, men usch för offentlig amning!



Är också livrädd för mjölkstockning,

men frysen kan nog inte utlösa det ;) hihi...

2009-11-07 @ 09:30:38
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0