Bebisuppdatering v. 35+4

5 Oktober 2009  Bebisuppdatering: Idag är jag i v. 35+4, har alltså gått in i v. 36. MVC besöket gick bra. Tydligen så slipper jag stick i fingret eller blodprov framöver, jag har legat så bra till att det inte behövdes mer. Det var skönt&höra (: När vi mätte magen sade hon att hon växt ett par centimeter och det svaret nöjde jag mig med, så jag vet faktiskt inte hur SFmåttet ligger nu. Förra måttet låg på 32cm, så jag antar att jag ligger på 34-35cm nu. Mitt blodtryck var faktiskt ganska högt, trots att jag inte stressat eller så på vägen dit. Menmen, det var inte föör högt, så det gjorde ingenting. Jag vägde mig iallafall, min vikt ligger nu på 61 kilo (+ 3,4 kilo och en total viktuppgång på 8 kilo)
Jag bestämde mig för att prova på Barnavårdcentralen vid lilla torg i stan, där vid Hertigknuts. Jag tänkte att om jag och Belle ändå ska iväg med buss någonstans, kanske det lika bra är vid stan ifall man behöver handla någonting. Det kanske inte blir av att man beger sig in till stan för att shoppa i början, men ska man ändå till BVC som ligger i lilla torg, så :)
Hur jag mår? Det har börjat tära riktigt rejält på mig nu att vara gravid. Det är världens mysigaste upplevelse, men nu såhär i slutet är det faktiskt rent ut sagt en riktig pina också. Jag känner mig för det första som en stor klump. Jag kan knappt sätta på mig mina strumpor eller skor själv(!) Kan knappt böja mig ned heller. Så det känns ganska jobbigt det dära. Sen har jag fått problem med migrän, vilket jag tror förvärrats av graviditeten. De närmsta veckorna har inte känts så bra, men jag hoppas att det börjar bli bättre nu. Tröttheten sitter fortfarande kvar och är nästan värre än förr.
Nätterna... Herregud, de ska vi inte tala om. Hellre att jag blir väckt stup i kvarten av Belle än att vakna gång på gång för att det känns som om jag ska kvävas eller för att höfterna ömmar. Förklaring; jag kan bara ligga på sidorna numera för trycket över bröstet. Detta lättar inte speciellt mycket och jag får också ont i höfterna av det. Slutbetyg; jag hade kunnat må bättre >.<
Belle älskling: Min lilla bebbe har inte fixerat sig ännu. Hon ligger med huvudet neråt men har ännu inte sjunkit ned. Det kallas att huvudet är ruckbart. Jag hoppas hon fixeras snart så att sparkarna mot revbenen avtar men framförallt för att en fixering känns som sneppet närmare förlossningen. Fast där kan man lura sig minsan. Det behöver inte betyda att hon kommer fortare för det. Men ändå (A) Hennes fot eller armbåge, svårt att säga, barn är jätteviga och så vet man inte riktigt hur de ligger i magen, petar ut på sidan på mig hela tiden känns det som. En riktig liten knöl som petar ut långt kan man känna allt som oftast :) Hennes sparkar kan faktiskt göra ganska ont, det är nog en stark liten tösabit jag har i magen! Stark som pappa, säger Zoran alltid då, hehe ^^




Vi längtar efter dig, Belle älskling! Både mamma & pappa.
v. 35+4 idag. 29 dagar kvar, älskling ♥



Kommentarer
Postat av: Pauline

Skönt att allt är bra!

Dock fixerades inte vår tjej förrän på förlossningen ;)

2009-10-06 @ 12:13:53
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: emma

Vad fina bilder! Blev alldeles varm i hela kroppen när jag såg dem!

2009-10-08 @ 00:04:51
Postat av: Denise

Jätte söta bilder! :)



KRAM

2009-10-08 @ 16:14:38
URL: http://deddenisen.blogg.se/
Postat av: Ivana

Naaw Melanie vilken söt blogg!:):)Och vilket vackert namn till lillan dessutom!!Pussen på dig o Zoki från Pavo o mig<3

2009-10-09 @ 22:15:44
Postat av: ronja

hej! måste säga att du ser jätte söt ut i den lilla magen som du har fått :) hoppas det går bra med tjejen sen när hon har kommit..



kram

2009-10-11 @ 01:24:57
URL: http://ronjafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0