Paj&bullar i frysen ^^

23 November 2009  Att göra-lista innan Belle älsklingen kommer hem ♥

 [x] Byta namn - ta bort Petersson & bara ha Morell som efternamn.
[x] Byta adress - äntligen skrivs jag på Kringelängsv. 42. På dörren står det snart Tadic & Morell.
[x] Lämna papper till Försäkringskassan på att jag är gravid & be om papper hem ang. föräldrapenningen.
[x] Hämta hem barnvagnen & skötväskan - kommer nu i början av oktober.
[x] Åka till Ullared, Gekås & inhandla resten av vad som behövs till spjälsängen & barnvagnen.
[x] Måla om i köket - inför de nya köksluckorna!
[x] Åka till IKEA; köpa kökshyllor - smidigast att det blir av innan bebbe kommer hem :]
[ ] Besök på förlossningen
[/] Packa BB-väskan!

Nu är det bara ett besök på förlossningen som skall avklaras, samt det sista av BB-väskan skall packas. Men att trycka ned tandborstarna, shampooflaskorna och det dära, känns lite onödigt att göra nu. Det får göras precis innan vi åker upp på förlossningen istället :) Besöket på förlossningen kommer förmodligen ske på måndag och denna gång ska jag hålla koll på tiderna bättre! Vad som också är bra om det är färdigt när Belle vill komma ut är att jag ska ha fyllt frysen med mat & bullar. Ska stå och laga tacopaj bland annat och trycka ned portionsvis i frysen samt baka kanelbullar, kärleksmums m.fl. (A) Det är lika bra att ha sådant klart i frysen, jag vill helst slippa leva på hämtmat när vi kommer hem från BB, då kanske ingen av oss orkar ställa sig och laga riktig mat. Sedan kommer det vara många som vill komma och hälsa på Belle i början, och orkar jag inte laga mat orkar jag nog knappast ställa mig och baka. Så det är också bra att det bara finns att tina upp. Sedan en smart sak som min mamma tipsade mig om. Ni vet, smulpaj? Vad är det för ingredienser i det? Någon dl mjöl, socker och rumstemperaterat smör. Och så äpple eller bär såklart.
Ner med mjöl, socker & smör och vispa runt med degvisp lite och sen in i kylen. Sen om det kommer gäster så är det bara att ställa sig och skala äpplen eller ännu enklare, ta fram frusna bär ur frysen. Ner med bären/äpplena och bara ös på smuldegen och in i ugnen. Det är bara smöret som är en kylvara och det håller sig fint ett par dagar.
Haha, va töntig jag låter -.- Äsch, vänta bara.. Snart kommer jag bli både småbarnsmamma och hemmafru!

v. 38+1 idag. 11 dagar kvar, älskling ♥


 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Vi hade också planerat att baka massor, men nu hade ju lillan brått!

Tänk inte på att det är NI som ska bjuda på fika när ni tar emot besök, det är lika rätt att dem ska ha med sig.. det hade alla till oss :)

2009-10-23 @ 19:04:49
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0