09-10-12 Renovering av köket -.-

Goddag, folket. Det var ett tag sen man skrev här, men lugn.. bebisen har inte kommit ^^ Vad som däremot har skett är en renovering av köket. Jätteroligt, men också jättejobbigt. Vi fick nämligen rensa ut HELA köket, alltså varenda skåp skulle rensas ut, ALLTING skulle ut. Och vart ska ALLTING ta vägen? Jo, ut till matrummet >.< Så hela vårt matrumsbord är fullpackat med tallrikar, skafferimat och massa massa annat som man tydligen har haft i sitt kök. En jäkla massa, alltså. Däremot har vi faktiskt snart bott i 3an i ett år! Förste november förra året flyttade vi in och det är snart ett år sedan, banne mig. När vi flyttade in förra året, var det bara jag och Zoran. Sen kom Tisha inom kort och nu ett år senare, kommer vår lilla Belle :) Sanslöst så fort tiden har gått!
Iallafall, om vi fokuserar på köket lite mer. Vi ska få nya köksluckor, som sagt. Men det behövdes ju såklart rensas ut, slipas, torkas, grundmålas, lackmålas (med en lackfärg som har 18 timmars ommålningstid!!) och lackmålas igen (efter 18 timmar!!) och sen ska som sagt köksluckorna upp. Allting drar ut på tiden, för det första tog slipningen av köket en dag längre än planerat. Stackars Zoran jobbade direkt efter han kom hem efter jobbet i både torsdag och fredags och jobbade fram till kvällen. Med tanke på att han vaknar klockan 3 varje morgon och ska då först jobba, sen hem och slipa i flera timmar i sträck, så är det ganska strängt. Jag kunde ju inte precis hjälpa till heller.. Nu fanns det visserligen bara en slipmaskin, men jag tvivlar på att jag hade blivit anförtrodd med en sådan ändå -.-
Men när slipningen var klar, kunde jag sopa undan allt damm. Det tog faktiskt en timme att göra det, tro det eller ej. Sen så fick jag blöttorka ur alla skåpen också, så liite delaktig har jag allt varit, hehe.
Nu är det iallafall grundmålat och målat med en omgång lackfärg och as we speak målar Zoran nu på andra omgången. Så imorgon kan luckorna komma på (om man nu inte behöver experthjälp för det)
Vad jag inte nämnt är att vårt kök har fått ett lyft! Zoran har nämligen målat dit en helsvart fondvägg!! :) Det blev skitfint och det kommer passa jättebra med mina IKEA kökshyllor på den väggen. Hyllorna är vita, så det blir en snygg kontrast. Nä, nog tjatat om köket.

Just nu sitter jag hemma hos mina föräldrar och försöker plugga på religionskunskap, litterär gestaltning samt jag ska påbörja ett skrivarbete i svenskan. Det är bara jag som är här, men hemma i lägenheten har jag ingen tillgång till internet, då vår internetsladd finns inne i matrummet, och där kan man knappast sitta för alla köksprylar som är i vägen och Zoran målar ändå, så..
Jag ska försöka få så mycket klart som möjligt, så jag kan få träffa min Hanna senare ikväll. Det var jättelängesen. Jag har saknat henne! Hon och Hanna har varit i Stockholm nu i helgen, så jag måste inspektera alla klädinköp och höra vad de hittade på, ju :)

Bebisförberedelseuppdatering: Vilken rubrik >.<
Barnvagnen har kommit. Vi har dock inte hämtat hem den, men den står på lagret hos Babyproffsen i säkert förvar. Vi väntar med att hämta hem den, iallafall tills nästa lön. Det är ingen brådska med vagnen och vi har ärenden till lägenheten (mina kökshyllor, bland annat) som också måste införskaffas nu denna månaden. Men skötväskan har jag hämtat ut. Jättefin, helsvart och med mycket förvaring och fickor. Jättenöjd!
Sen i lördags var jag och mamma inne i stan och jag gick inom apoteket och köpte inotynolsalva, idominsalva och kirurgtejp (som ska med i BB-väskan) Sen hittade vi ett par inomhusskor, sådana mjuka fast med rejälare sula ungefär, som kommer vara bra att ha med sig upp på BB. Zoran ska också få ett par, men det fanns inte i hans storlek i den butiken ^^ Mamma köpte ett midjeskärp till mig, som matchade mina bruna skor och min väska. Det är kanske inte riktigt än som jag kommer använda ett midjeskärp, ska bara klämma ut Belle först, men det var gulligt av henne :) Igår fick jag ännu mer av bebisförberedelsen avklarad! Jag köpte mitt efterlängtade fina vita spetspåslakan till spjälsängen. Och jag köpte fyra små ursöta flanellfiltar på BRIO samt en rosa gosedjurskanin till Belle. Någonting måste vi ju ha med oss upp till BB i gosedjursväg och det blir nog den rosa kaninen :)
Jag ska bara tvätta lakanet och filtarna, sen ska jag bädda fint och ta kort, så ni får se hur sängen ser ut. Bilder på lägenheten kommer också inom kort (renoveringen ska bara avklaras) samt magbilder :)

v. 36+4 idag. 22 dagar kvar, älskling ♥
Imorgon (tisdag) är det 3 veckor exakt kvar till BF

Jag har inte alls hållt er informerade över hur min övningskörning går! Det kanske inte är det allra mest spännande, menmen. Det går "förvånansvärt bra", som min pappa uttryckte det. Så fort jag ska åka någonstans med mamma&pappa, så kör jag. Jag körde från Österskans i stan och körde hem till min farbror som bor i Åled. Pappa frågade mig om det fortfarande kändes nervös att köra, och då svaret blev ett nej, sade han att då var hälften av jobbet nästan klart. Det är nog så faktiskt, har nervositeten väl släppt är allting mycket mycket lättare.

Ja, detta blev ett rejält inlägg. Jag ska försöka uppdatera oftare! Ha det fint!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Så mysigt att få i ordning o renovera innan hon kommer!

Vi har också bott ett år i vår trea nu 1nov ;)

2009-10-12 @ 12:54:38
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Va skönt att köket snart är klart! Vi kommer och tittr när det är klart ! Lovar ;) Puss

2009-10-12 @ 19:15:14
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: olivia

Guud, bara 3 veckor kvar :O är du nervös? :D

2009-10-13 @ 16:12:23
URL: http://ssouthern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0