Köket (nästan) klart!

17 Oktober 2009  Hejhej! ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN är det (sisådär) iordning här hemma igen. Matrummet ser ut som förr, bortsett från några omonterade köksluckor och en låda som ska monteras upp imorgon. Och skafferiet och alla kökstillbehör är där det ska vara. Det saknas en låda och några köksluckor nu, men annars är allting färdigt. Jovisst, handtaget fattas fortfarande med de åker upp på måndag förhoppningsvis. Jag har lovat att lägga upp bilder på lägenheten, vilket jag ska.. så fort luckorna, handtagen & mina hyllor och skoskåpet kommer upp (A) Då kommer jag vara nöjd, haha ^^
Zoran är på svensexa just nu. Hans storebror Lubbe utsätts för en massa bus just nu på stan och sen ska gänget spendera eftermiddagen och skjuta ihjäl varande med paintballkulor -.- Senare ikväll skulle de vara här innan de drog vidare ut på stan, så jag är i full färd med att göra iordning här hemma nu. Eller ja, just nu är det paus :)

Jag och min Hanna ska passa Freja ikväll! Va mysigt det kommer bli. Freja är en liten Parson Russel Terrier (en Jack Russel med aningen längre ben) Min familj köpte henne när jag gick i femman och elliot i trean. Efter något år så behövdes det en dagmatte och det blev min farmor, som är sjukpensionär. Dagmatte övergick till veckomatte och det gick längre och längre tid utan Freja hemma. Det slutade med att farmor & farfar blev så fästa vid henne att de grät när hon skulle "hem" till oss. Freja hade det bättre hos dem; det var alltid folk hemma hos henne och hon blev bortskämd till max :) Så nu bor hon där och behandlas som ett litet barn, vilket passar den lilla hunden perfekt ^^ Farmor & farfar ska iallafall upp till mormor ikväll på middag och frågade då om jag kunde passa henne. JAA :)


Nu är det inte långt kvar tills vår lilla bebis kommer! Jag kan inte beskriva längtan efter henne. Jag ska till MVC på måndag och då återstår det och se om hon fixerats sig eller inte. Jag tror att magen har sjunkigt, för jag har liksom fått en liten "hylla". Jag kan banne mig ställa kaffekoppen där på ^^ Trycket mot blåsan har ökat, faktiskt. Eller så är det jag som inbillar mig för jag väntar på att hon ska fixeras.. Nä, jag håller ju förfan på att kissa ner mig ibland. Det är inte inbillning -.- Flickan sparkar och gnuffas ordentligt i magen på mig. Det är ju inga tydliga sparkar längre, visserligen. Hon får inte riktigt plats för det, men det är ofta jag känner hennes hand eller fot peta ut i sidan på mig. Det är så att man kan ta tag i handen/foten ibland. Men det ska man inte göra, har jag fått höra ifrån min mormor. För det gjorde hon nämligen på Mona, min moster i slutet av graviditeten och när Mona kom ut rörde hon inte foten på flera dagar. Nu vet jag inte om detta stämmer, men det är inte värt att prova. Idag ska jag som sagt göra iordning, men sen tänker jag sätta mig och bädda fint hennes säng och packa BB-väskan. Det är dags nu, tycker jag. Innan var jag lite orolig att jag skulle bli ännu mer otålig om BB-väskan var klar, men jag räknar inte med en bebis förän i november månad, så det är ingen fara. På fredag ska vi hämta hem barnvagnen, gott folk! Och på tisdag, tror jag det blir, blir det besök på förlossningen! Nä, nu måste jag bege mig och moppa klart! Ska åka och handla sen, så måste bli klar. Ha det fint!

v. 37+2 idag. 17 dagar kvar, älskling ♥ 
Mamma längtar efter dig, Belle


Kommentarer
Postat av: Pauline

Åh jag tänker på er för varje dag som närmar sig!

Drömde tillomed om dig natten till igår ;)



Ett TIPS jag vill ge dig (som jag önskat att någon gett mig) är att låna/köpa en bröstpump att ha hemma, jag hade resonerat som så att det bara va något för de som knappt kunde amma.. men dagen då mjölken rann till hade jag kunnat ge hur många miljoner som helst för en pump!

2009-10-17 @ 13:45:51
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0