Ett nervvrak

18 Oktober 2009  Godmorgon. Fint väder ute ser jag, alltid lika mysigt :) Idag är det plugg som gäller för min del, kökslucksmontering för Zorans del och så hoppas jag att vi hinner träffa Therese&Dannie en stund idag. Igår var det rent ut sagt kalabalik här hemma ett tag, då allting körde ihop sig. Tanken med kvällen var att Zorans skulle ha sina gäster här, som på förfest innan de begav sig ut på krogen och att jag, i sällskap av min Hanna skulle passa Freja. Att Zoran har gäster samtidigt som jag brukar i vanliga fall inte vara något problem. Han sitter i vardagsrummet eller matrummet, medan jag kanske är i köket. Bara att stänga en dörr, så fungerar det jättebra. Men inte igår, allt var stressigt och bökigt. Jag vet inte riktigt varför heller, men jag var superstressad och så stod jag inne i köket med ugnen på och svettades ihjäl! Spädbarn kan ju inte reglera kroppstemperaturen, men seriöst.. det kan inte gravida heller! Ena minuter fryser jag, andra är jag helt svettig. Jättejobbigt, faktiskt. Sen kom Zorans syster med de söta barnen, 10 minuter senare kom Hanna och jag var i full gång med att göra maten så jag kunde knappt prata med någon av dem utan att hekta runt. Sen kom allt på en gång -.- Farmor&farfar kom med Freja. Samtidigt som hälften av killgänget skulle ut i hallen, där vi inte har någon belysning heller - alltså bäckmörkt och det är ingen stor och rymlig hall heller(!), och skulle hämta sina skor för de skulle ut på altanen och röka. Alltså, farmor&farfar i dörröppningen, 5-6 killar letandes efter deras skor, Freja som vanligtsvis inte har problem med främlingar, men en lång man i kappa, blev för mycket för henne. Så lilla lilla Freja börjar skälla. Gagi tycker inte om hundar, så det var ju att mota bort Freja från köket och stänga den dörren. Så då tänkte jag ta in henne i sovrummet, men där stod ytterligare en som inte tyckte om hundar och gömde sig. Farmor & farfar såg lite bekymrade ut, men jag och Hanna hade tänkt att gå ut med Freja direkt - om inte annat för att lugna mig >,< så det gick bra. Jag fick bära upp Freja och ha henne under armen (hon är alltså såpass liten) medan alla hittade deras skor och gick ut. Sen in i sovrummet och klä på oss och hälsa ordentligt på Freja så hon inte skulle bli alltför uppspelt. Sen direkt ut. Samtidigt ringde Hannas föräldrar och sa att de skulle upp och hälsa på hennes farmor på sjukhuset och hon borde följa med. Så de kom och hämtade Hanna just när vi kommit ut. Samtidigt skulle plötsligt Gagi & Oliwer hem med barnen. Jag hade knappt hunnit prata med Gagi, så det kändes jättedumt. Väl ute på promenaden lugnade jag mig ^^ Hehe, jag låter som nervvraket, men det blev föör mycket på en gång. När jag kom hem, så gick allting jättebra. Killarna var inne i vardagsrummet och jag och Freja var inne i köket och gjorde iordning. Freja kunde tillochmed gå ut och hälsa på killarna, fast det var några som inte tyckte om hundar, men hon var så lugn och bryr sig inte så mycket om andra utan gick runt och nosade mest. Senare när alla killarna hade gått, det blev ingen krogrunda för någon av dem. Kanske inte är så konstigt; de hade varit runt på stan och busat, spelat airsoft (inte paintball som jag trodde), åkt gokart och sen bowlat! Så de hade varit i gång hela dagen. Sen kom Hanna tillbaka efter sjukhusbesöket och vi åt kvällsfika. Gick ut en lång runda med Freja, sen åkte Hanna hem. Jag satt och myste med Freja tills farmor & farfar skulle hem. När de hämtat deras lilla prinsessa damp jag ned i sängen jämte Zoran som redan sov och däckade direkt. 
Full fart på den lördagen, minsan! Och jag är helt slutkörd >,< Nä, nog skrivit för mig. Jag ska göra mig iordning sen påbörja pluggandet. Ha det fint!  

v. 37+3 idag. 16 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Pauline

Oj jisses!

Hört att man ska ta det LUGNT under graviditeten gumman? ;)

2009-10-18 @ 12:16:09
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0