Bebis- & förberedelseuppdatering

20 Okober 2009  Nu är det banne mig tredje morgonen i rad jag vaknar upp med en dånande huvudvärk och en konstig trötthetskänsla att jag ibland börjar tänka tillbaka till kvällen innan, om jag möjligtsvis klunkat i mig en hel flaska vodka eller liknande.. Bakfull känner jag mig -.- I detta inlägget kommer en bebisuppdatering & en bebisförberedelseuppdatering :) Tänkte lägga upp bilder också. Men innan allt detta, måste jag ha vatten (typsikt bakfulle-känsla...) och kaffe (typiskt morgon-känsla ^^) BRB 

Bebisuppdatering: Under gårdagens MVC-besök kunde min barmorskan konstatera att flickan har sjunkit ned ytterligare, men hon är ännu inte helt fixerad, men är på god väg. Som sagt; jag hade inte inbillat mig trycket mot blåsan ^^ Hennes hjärtslag låg på 140/minuten som hon brukar göra. Förra gången var det lägre, men det var för att hon sov men igår var hon vaken och pigg. Vi kunde känna hennes fot i ena sidan som stack ut rejält. SF-måttet låg på 34 cm (+1cm från förra gången, som alltså var 33 cm) Hon växer duktigt :) Detta var mitt nästsista MVC-besök, inbokat alltså. Nästa är 30 oktober och om jag kommer dit oförlöst bokar man in ett besök därefter, men jag hoppas att det är det sista besöket då. 
Jag tycker inte jag känner mig särskilt annorlunda nu, jag menar idag är det exakt 2 veckor till BFdatumet. Visserligen räknar jag med några dagar till, men jag var bombsäker på att det skulle vara jättepirrigt nu när det närmade sig. Jag längtar ju såklart, men jag är inte sådär jättejätteotålig som jag varit innan! Jag tror att det är för att jag räknar så stenhårt på att det blir en novemberbebis och att det är först efter BFdatumet eller förste november som jag kommer vara helt hispig. Denna månaden ut är jag alltså mig själv, men efter förste november kommer jag vara helt tossig ^^ 
Belle har hicka hela tiden, tycker jag. Det tickar till i magen jättemycket. Det känns mycket, som om hon boxas med jämna mellanrum. När jag ligger och sover, så brukar jag alltid "försöka" klänga på Zoran så mycket det går. Förr, när man var smal (kommer knappt ihåg den tiden..) så låg jag i princip PÅ honom när vi sov. Men nu.. 8 kilo tyngre samt med en fotbollsmage, så har det inte riktigt fungerat lika smidigt. Men jag försöker ändå, och då ligger jag med magen tryckt mot hans rygg. Han känner varenda rörelse hon gör och varje gång hon hickar till. Det är jättemysigt. Jag har fått höra att jag ska ligga still, ibland när han är riktig sömndrucken - när det i själva verket varit Belle som rullat runt :)

Hur mår jag? Tröttheten verkar aldrig vilja försvinna, men jag blir ju bara större & tyngre för varje dag, så det kanske inte är så konstigt att jag inte bli piggare. Som ni ser på bilderna har jag inte fått några bristningar på magen eller sidorna.. ÄN. Jag räknar absolut inte med att komma hem från BB utan en enda bristning. Hela magen kommer säkert spricka dagen innan hon vill komma ut, jag lovar. Jag har inga svullna fötter eller anklar, tack&lov. Jag har frågat ut min mamma och hon hade ingenting, så jag hoppas att iallafall man ärver liite genetiska graviditetsdrag av sin mamma (A) 
Den berömda gravid-walken sitter verkligen som smort nu! Nä, jag rullar inte fram utan jag vajar när jag går. Ohja, bredbent & allt >,<  Otroligt vackert.


 


Bebisförberedelseuppdatering: Ja, denna vecka är det en massa som har blivit gjort och som skall bli gjorda. Igår var det MVC-besök, imorgon (onsdag) ska vi upp på förlossningen och på fredag ska vi hämta barnvagnen.
Jag har bäddat klart hennes lilla säng, blåst upp skötbordsdynan ^^ och påbörjat packningen av BB-väskan. Jag håller nu på att tvätta Belles babykläder som hon ska ha med sig upp.
Sen har jag även packat min hemma-skötkorg. Det är ursprungligen en vanlig picknick-korg men jag nu är det min hemma-skötkorg ^^ Eftersom jag inte har något skötbord, så blir det ju till att använda mig av min skötdyna på sängen eller soffan. Och istället för att springa runt och hämta våtservetterna, salvorna och leta upp blöjorna, har jag allt detdära i min skötkorg som jag bara tar med mig vart jag nu ska byta på henne. I den ligger nu blöjor, salvorna, våtservetter, tvättlappar, filt, napp samt lite kläder till henne.
Vi har ju alla hennes kläder i sovrummet, men eftersom Zoran jobbar natt kanske han behöver ha sig en fristad någonstans i huset där han kan vila och då är det inte så smart om jag måste in dit för att hämta blöjor eller kläder om vartannat.
Nu ska jag göra iordning i köket, ha det fint!


Bilder på skötkorgen, skötväskan samt (tillskrynklade) hennes säng & rosa niinen :)

v. 37+5 idag. 14 dagar kvar, älskling ♥
2 veckor till BF


Kommentarer
Postat av: E R I C A

vad fin du är melanie :)<3 hoppas att allt är bra, ser aldrig dig längre :( tur att det finns en blogg så man kan få följa med i ditt liv iaf ;)

Tänker på dig <3

Puss&Kram Erica

2009-10-20 @ 13:22:33
URL: http://superericaa.blogg.se/
Postat av: Pauline

Saknade dig på Ung mammagruppen idag,

men då kanske du inte kommer nästa gång heller ;)



När det gäller hickan räknade jag på att vår flicka hade det 10ggr/veckan, men det va ingenting mot vad hon har nu UTANFÖR magen^^ haha...



Gud så söt sängen är!



2009-10-20 @ 20:00:50
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/
Postat av: PEZER

oj oj vad tiden går undan:) snart är det dags Mamma :D

2009-10-20 @ 23:25:01
URL: http://kapezer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0