Duktig i hemmet - Dålig i skolan -.-

22 Oktober 2009  Inget besök på förlossningen idag inte.. Jag hade hört fel på tiderna, visst -.- Nästa vecka får det bli av istället. Vi räknar inte med Belles ankomst förrän v. 45, så det är lugnt :)
Kökshyllan har äntligen kommit upp! Det blev bara en, men det blev jättefint ändå. Ska in till Åhlens imorgon och införskaffa mig några fler förvaringsburkar att ställa fram på hyllan. Vi har även köpt en matta i köket och när vi var på IKEA i tisdags letade vi upp mattklister, så de inte glider runt. Jag ska ta kort och lägga upp det imorgon på bloggen (:
Handtagen till våra köksluckor saknas fortfarande men de kommer upp på lördag, tack&lov. Därefter är köket ett avslutat kaptiel. Jag är visserligen inne på att införskaffa mig en ny gardin, men det är ingen brådska med det (A)

Jag missade Ungmammagruppen igår.. Klant som jag är. Glömde helt bort det. Jag och Zoran åkte upp till Helsingborg, gick på IKEA och besökte Gagi och barnen, och jag hade ingen tanke på mammagruppen what so ever >,< Jag fick höra från Gagi att en bekant i Malmö hade förlorat sin ofödda son. Tjejen var fullgången, i v. 40 och bara gick och väntade när de på ett mvc-besök fick reda på att hjärtat slutat slå. Jag har hört mycket sådant hemskt nu på sistonde och blir bara orolig av det. Jag vill bara få ut henne så snabbt som möjligt, så ingenting sådant kan gå snett. Däremot kanske det hade gått snett ändå, dagarna efter att barnet fötts. Nej, usch. Sådant är det sista jag vill tänka på! Nu byter vi samtalsämne..

Nu är det ända som saknas i min skötkorg en babyolja, därefter är vi klara. Eller jo, barnvagnen saknas fortfarande såklart. Men förutom den är alla grejer klara här hemma när väl babyoljan fixas. Och barnvagnen hämtar vi ju på fredag :) Det ska bli jätteroligt att få hem den och "bädda" den med den fina rosa filten vi köpte till den och köpa små nallar att hänga upp i den.
Min mormor kommer ned varje dag och frågar om jag känner något, vilket jag inte gör och det börjar bli lite av ett irritationsmoment. Istället för att hon kommer och frågar hela tiden, kan vi väl säga att jag hör av mig när det börjar hända saker & ting -.- 

Idag missade jag ett geografiprov.. Just smart! Jag hade inte pluggat ordentligt och istället för att ha lagt några extra timmar på att plugga eller några timmar överhuvudtaget på att plugga, kanske jag hade kunnat få det ur världen. Men nää, typiskt mig och nu är jag istället efter med ett prov.. Jag ska sitta och plugga på det under lovet och om Belle tillåter kanske jag kan göra provet måndag v. 45 (Belle är beräknad på tisdagen) Imorgon ska jag iallafall till skolan och göra mitt retoriktal som jag missade i 2an. När det är avklarat och förhoppningsvis godkänt, kan jag stryka det från listan och bli av med ett IG i betygen. Sen på fredag har jag ännu ett prov att göra, i människa i utveckling. Jag har både imorgon och fredagsförmiddagen på mig att förbereda mig, så det ska inte vara någon fara med det.

Idag har jag banne mig varit duktig (om man bortser ifrån geografiprovet) Jag har städat trappan, hela hyreshuset, med andra ord. Sopat och moppat. Jag har restat alla sängkläderna, tvättat de gamla samt dammsugit sovrummet. Jag hjälpte Zoran att slänga skräp på tippen. Hela vår altan var fylld med skräp från att vi renoverade köket, så det känns skönt att det är borta nu OCH så har jag faktiskt pluggat idag, inför retoriktalet samt inför provet på fredag. Fullt upp, ajemen. Det var iallafall skönt att dagen inte bara försvann utan att vi fått någonting gjort, speciellt inte när vi missade besöket på förlossningen. Det hade varit irriterande. Menmen, nu ska jag borsta tänderna och krypa ned i sängen jämte älsklingen. Ha det fint, kära läsare. Godnatt & sov gott!

v. 37+6 idag. 13 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Anki

Snart är väntan över:)Måste bara säga att bebisar kan och oftast överraskar,Ella kom 10 dagar tidigare än beräknad.Lycka till om vi inte hörs eller ses innan:)Kram

2009-10-22 @ 00:51:31
Postat av: Pauline

Så duktig du är :)

Tänk inte på alla hemska saker som kan hända...

desto mer man oroar sig, desto mer händer!

Men en sak som är säker är ju att oron under de 9mån man har bebisen i magen är ingenting mot oron man kommer ha resten av livet från bebisen är ute^^



Tror jag drömde om dig i natt igen ;) haha!

2009-10-22 @ 12:00:34
URL: http://kaerleksbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0