09-09-09 Ohyfs på bussar & klumpeduns #1

Godmorgon! Idag är det en långdag i skolan.. Det är religionskunskap, naturkunskap, mattestöd, historia samt geografi som står på schemat idag och den längsta rasten, förutom lunch är ynka 20 minuter lång.. Slutar 16.00 idag >< Mamma hämtar mig och lillebror efter skolan, så jag får iallafall skjuts hem (A) Vilket är skönt, för man orkar inte med dessa jävla bussar som går från Sannarp till stan. En kompis frågade igår ifall folk ställer sig upp och ger plats när man kommer in med magen. Alltså, numera ställer ingen sig upp för en gammal tanta med kryckor, så det gör de inte heller för mig. Det är faktiskt riktig dålig stil att inte ställa sig upp för gamla! Jag avskyr sådant. Den där skylten med gamla, gravida & skadade verkar inte gälla för fem öre längre. Och gamla går nästan före de andra också, men nänä, ingenting. För mig gör det ingenting att stå upp i bussen, men sen när alla dessa Idrottstudenterna kommer in med deras enorma träningsväskor och dunkar in i magen på en, då blir man en aning irriterad på både dem som hade kunnat ge plats så jag slipper pressas med magen och på dem som borde ha lite mer koll på hur stora deras väskor faktiskt är! Detta har jag försökt lära min lillebror som är gröngöling på skolan i en idrottsklass ^^

Igår hade jag sällskap av Saris i stan efter skolan, jättetrevligt :) Vi gick och kollade på babykläder på H&M - alltid lika uppskattat ^^ Jag måste köpa mössa och strumpor till Belle älskling. För övrigt är hon välförsedd med mysiga kläder, hundra bodys och mjukisbyxor och mormor stickar koftor till henne :) Men strumpor och mössa behöver hon.

Det är sjukt hur klumpig och tung man börjar känna sig numera. Inte när jag går omkring eller så, men t.ex att komma upp och ned från sängen eller soffan har ju blivit en riktig ansträning! Igår höll Zoran att ta livet av mig, han hittade massa roliga klipp på Youtube som han ville att jag skulle kolla på. Vilket blev jobbigt, då jag befann mig i soffan. Upp från soffan till datorn, tillbaka och lägga sig. Upp från soffan till datorn, tillbaka och lägga sig osv osv... Det blev riktigt jobbigt till slut, även om Zoran hjälpte till och drog upp mig >.<
Menmen, det är inte många veckor kvar nu, endast 8 ynka veckor kvar - alltså 2 månader bara!
v. 31+6 idag. 55 dagar kvar, älskling - Jag längtar ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0