09-09-11 Grattis pappa på födelsedagen!

Grattis pappa lilla! Hoppas att du får en underbar dag! ♥
Inte det mest ultimata att fylla år den 11de september kanske, menmen.. Idag blir det släktkalas hemma hos mamma&pappa och direkt efter skolan ska jag och Zoran bege oss dit och hjälpa till med maten och att duka fram och så.. Visserligen är ju min lillebror hemma och kan hjälpa till, men gör han det.? Nä, precis. Bortskämda skitunge ^^ Men vi älskar honom ändå.. OCH han gjorde ju faktiskt 2 mål på sin förra match och kom med i tidningen tillochmed, så någon nytta gör han ju ;] 
Just nu har jag håltimme.. Ifrån 12.40 - 14.25 -.- Fick sällskap av Joanna en liten stund framtills hennes lektion började men nu är jag själv igen. Egentligen har både jag och Linan hålan ihop, men just nu är hon hemma hos sin mormor och myser. Hoppas hon kommer snart (A)
Jag längtar efter min ryggmassage som Zoran lovat mig ikväll. En halvtimme, inte en minut kortare ^^  Just nu är sötnosen i full färd med att leta upp en korg och tillbehör att fylla den med, som vi ska ge till pappa i present. Tänkte fylla den med två vinflaskor, ost, korv, vindruvor, choklad och lite annat smått & gott. Hoppas Zoran hittar en korg och lite cellofan (om det nu stavas så) som vi kan vira in den i. Det kommer bli fint :)

Det börjar faktiskt störa mig en aning, alla dessa blickar som man överröstas med när man går i korridorerna. Jag vet att jag själv skulle uppmärksammas på om det gick förbi en gravid och titta - dock inte på ett negativt sätt; jag tycker helt enkelt att det är det finaste som finns - gravidmagar alltså. Sen blir man ju klart nyfiken på vederbörande, men Gud.. Jag HOPPAS verkligen att jag var mer diskret med tittandet än vad vissa människor är. Det är pinsamt att öppet glo som vissa gör och vrida huvudet 180 grader när man går förbi. Jag bryr mig inte vad folk säger, det är just den känslan att känna sig så uttittad och utpekad..
Igår så stod jag med klassen och väntade på att få beställa studentmössor. Tjejen som höll i beställningarna gick ut och skulle informera oss att vi skulle få vänta ytterligare tio minuter, för att de inte var beredda på såpass stora klasser som vår skola tydligen har. Det lät såhär "Vi blir lite sena, hoppas det inte gör alltför mycket om ni kan vänta 10 minuter till, så.." Titta på mig och skiner upp .."Oooh du är gravid!" Sen fortsätter hon.. "så får ni komma in efter när denna klassen är färdiga."
Tjejen var trevlig, så det gjorde ju inte så mycket och hon verkade jätteintresserad och allmänt positiv till unga mammor, så det var ingen förolämpling men själva känslan att bli så utpekad var rätt obehaglig.
Folk borde tänka på hur öppna de är med att titta ut folk, för även om jag inte tittar tillbaka och möter era blickar; så är jag mer än väl medveten om att ni tittar som ni gör.

Linan kommer om en halvtimme, så tänkte göra klart min läxa i Etik & livsfrågor innan hon kommer. Skriver (kanske) senare, om jag får tid! Ciao

v. 32+1 idag. 53 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer
Postat av: angelica

det ser så mysigt ut när du går runt med din stora mage, att det faktiskt finns ett litet liv där inne är så coolt. Du kommer säkert bli en perfekt mamma!

2009-09-11 @ 18:58:33
Postat av: Frida

Du är supersöt i din mage!!! Ser så himla mysigt ut!!

2009-09-12 @ 16:43:56
Postat av: frida asp

Jag tycker din mage ser super mysig ut och tycker du är väldigt stark som orkar gå kvar i skolan, förstår att du får många blickar och kan vara jobbigt, men jag tycker bara det ser vackert ut! KRAM

2009-09-13 @ 14:15:01
URL: http://fridaasp.blogg.se/
Postat av: Pauline

De där irriterande blickarna får man nog tyvärr stå ut med oavsett ålder!

För stirra på gravidmagar kommer folk nog göra i alla tider ;)

Men det är vad jag tycker ska bli bäst med att inte va gravid längre, slippa blickarna...

2009-09-13 @ 19:04:14
URL: http://paulinemartens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0