09-09-19 Skötväskan beställd!

Skötväskan klar! Vi var inne på Babyproffsen idag och beställde en svart skötväska. Den kommer inom 2-3 veckor, så det blir prima :) Den kommer kosta 400 kr, så det var ett bra pris. Jag hade räknat med en tusenlapp så där kom vi billigt undan!
Vi köpte också en söt rosa filt som vi tänkte ha i barnvagnen.

Igår var det brainstorming med Tesse kring vårt PA. Det kändes skönt att komma igång och det gör man faktiskt bäst när man kan bolla idéer med någon. Senare på kvällen begav vi oss hem till mamma&pappa och åt pizza. Pappa hade gjort egen tillochmed :) Han hade visserligen köpt färdig pizzadeg, men det är oväsentligt ^^ Mycket roligare att göra själv. Jag & Zoran tänkte göra det också nu någon dag i veckan, - även där köpa färdigdeg. Förra gången vi skulle göra pizza, gjorde vi degen helt själv och det blev inte lyckat. Degen var hård som knäckebröd efter en pyttestund i ugnen >.<

Jag har blivit helt såld på några kökshyllor från IKEA. Tänkte hänga upp två stycken i köket - detta istället för mitt älskade vitrinskåp.. Jag orkar inte vänta på det och någonting måste hända i köket. Tänkte placera sådana glasburkar fyllda med kaffe, mjöl, socker, cornflakes m.m. på hyllorna. Det är så himla fint när man ställer fram sådant, tycker jag!

Imorgon ska vi gå och rösta i kyrkvalet! Mycket viktigt! Egentligen bryr jag mig inte alls om det där, men måste ju motarbete dessa Sverigedemokrater! Rösta får man göra från att man fyllt 16, så gå och rösta!

Nej, nu ska jag plugga. Jag har samhällskunskap, svenska, naturkunskap, religion, PA .. ja, det är nog dags jag sätter igång!

v. 33+2 idag. 45 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0