09-09-20 Burka på dagis?!

Tittade på nyheterna innan, då det handlade blandannat om det ska vara tillåtet med heltäckande burka (där man bara ser ögonen) i förskolor? Alltså, nu börjar väl detta gå överstyr..? VARFÖR VARFÖR OCH ÅTER IGEN VARFÖR?
Täck håret för all del, så era män inte blir sura - men gå runt i heltäckande burka på dagis? Jag hade inte gillat att lämna mina barn på det dagiset säger jag bara och jag är inte rasist på något sätt. Jag förstår bara inte poängen med att täcka sig och tycker inte det finns någon anledning till det - och speciellt inte runt barn! Kroppsspråk, bemötanden osv. Bara en sådan sak när det gäller små barn; att barnvagnen ska vara vänt mot dig, så du ser ditt barn & ditt barn ser dig när man är ute och går - det handlar inte bara om att man har koll på barnet utan det handlar ju om att barnet lär sig av att titta på hur mamman/pappan reagerar så saker och ting. Ansiktsuttryck osv. Hur fungerar det med en jävla massa tyg över hela fejan? Förlåt, alla har rätt att göra vad dem vill. Jag tycker bara att slöja, burka & allt det där, det står för kvinnoförtryck. Bevisa mig gärna fel, men det är min uppfattning om detta just nu och därför tycker jag verkligen inte att sådant ska vara tillåtet på dagis eller runt barn överhuvudtaget.

Jag kan inte sova, irriterande nog. Dock så somnade jag vid 8 och nu vaknade jag igen. Zorans sömnbehov fungerar ju med att somna klockan 8 eftersom han ska upp klockan 2 inatt, men det blir nog lite väl mycket för mig -.- Blev lite småhungrig också, så ska ta mig en macka och ett glas O'boy nu & så tänkte jag kolla lite på Ikea.se också, hehe :] Ha det fint!

v. 33+3 idag. 44 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0