09-09-26 Att göra-lista

Att göra-lista innan Belle älsklingen kommer hem ♥

[x] Byta namn - ta bort Petersson & bara ha Morell som efternamn.
[x] Byta adress - äntligen skrivs jag på Kringelängsv. 42. På dörren står det snart Tadic & Morell.
[ ] Byta bank, öppna sparkonto & fixa bankdosa
[x] Lämna papper till Försäkringskassan på att jag är gravid & be om papper hem ang. föräldrapenningen.
[ ] Hämta hem barnvagnen & skötväskan - kommer nu i början av oktober.
[ ] Åka till Ullared, Gekås & inhandla resten av vad som behövs till spjälsängen & barnvagnen.
[ ] Måla om i köket - inför de nya köksluckorna!
[ ] Åka till IKEA; köpa skoskåp & kökshyllor - smidigast att det blir av innan bebbe kommer hem :]
[ ] Besök på förlossningen - Fortfarande tillåtet? (med tanke på svininfluensan)
[ ] Packa BB-väskan!


På tal om BB-väskan så ska vi köpa kirurgtejp att ta med till BB ^^ Varför?
Jo, för att ett av mina öron är krökt - och detta krökta örat hade man kunnat fixa om man bara tejpade upp det med lite kirurgtejp när man precis är född. Inte vackert med varken krökta eller utåtstående öron, så kirurgtejp ska med i BB-väskan och stackars BelleBelle får stå ut med upptejpade öron på BB :)

Nu kom min man hem. Ha det fint!
v. 34+2 idag. 38 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

Hon är nog fin som hon är ;) hehe..

2009-09-26 @ 11:00:53
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Vi gjorde ju besök på förlossningen i torsdags,

du kan läsa mera om det i min blogg :)

2009-09-26 @ 13:20:46
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: Therese-Mamma till Nellie

haha, men den lilla ömtåliga huden.. Dom har ju mössa på sig ;) Så köp flera mössor ist :)haha så söt du är! Ring upp tll förlossningen och kolla om ni kan komma? För det är ju snart dax :D Puss

2009-09-26 @ 14:53:11
URL: http://nelliebellibus.blogg.se/
Postat av: Pauline

Månd, tisd och onsd är det öppet hus och bara att gå till förlossningen på visning utan bokning. Kan man inte de tiderna så är det kvällsvisning onsd och torsd kl18.00 men då måste man ringa och boka! Dock är det endast visning på förlossningen, inte BB pga besöksförbudet.. men i torsd när vi va på visning fick vi i stort sett inte se någonting eftersom alla sju rum va upptagna och tillomed badet! Så det va lite meningslöst, hoppas ni har bättre tur :)

2009-09-26 @ 17:02:30
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Postat av: Sara

det där med "krökta" öron tror jag faktiskt inte att du kommer tänka på.. hon kommer vara så fin så :) jag har faktiskt hört att det tyvärr inte hjälper att tejpa upp öronen :/.. jag kan dock ha fel såklart ;) s

2009-09-26 @ 20:53:58
URL: http://sariisc.blogg.se/
Postat av: Sara

hehe ja jag förstår :) menade bara att jag har hört att det inte funkar, men det kanske det gör, skadar ju säkert inte ;)

2009-09-27 @ 13:26:55
URL: http://sariisc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0