09-09-27 Grattis gårdagens födelsedagsbarn!

Grattis Hanna & Nelliebellie som båda fyllde år igår, 26/9. Hanna blev myndig & lilla Nellie fyllde 1 år :]

Denna söndag började tidigt för vår del, Zoran vaknade vid 8 och ville envist få upp mig med -.- Efter frukosten pysslade vi lite med våra fotoramar. Köpte 6 stycken små fotoramar på IKEA för 30:- de var i ekfärg så vi fick måla dem svarta. Och nu har vi fått upp dem på väggen i matrummet. Det blev jättefint, men det ser lite fjuttigt ut med bara 6 stycken så vi ska köpa 6 stycken till. Vi målade också en vägghylla som vi ska sätta upp under spegeln i badrummet. Ska påminna Zoran att sätta upp den imorgon :)
Senare idag begav vi oss upp till BRIO och köpte en liten leksak till Nellie. Jag strosade runt och tittade på påslakan till spjälsängen. Jag hittade ett skitsött påslakan, det var vitt med spets på.. 500:- stod det på prislappen >.<
Vi ska ju som sagt till Gekås och titta där först, så jag får hålla mig tills dess. Att påslakan till en sådan liten säng kan kosta så mycket, helt ofattbart. Sen har jag ju en barnvagn som man halvt om halvt ska bädda också liksom.. Menmen, jag håller mig till Gekås :]

Sen idag åkte vi hem till Dannie&Therese och grattade Nellie. Ida&Johan kom dit också med deras lilla Lucas. Zoran skulle följa med och hjälpa Dannie att kolla bil någonstans. Han fick dock köra hem mig först, jag fick sådan sjuk jävla huvudvärk. Det var en släng av migrän och det har verkligen etsats fast i huvudet på mig, jag blir inte av med den. Jag däckade iallafall när jag kom hem och nu vaknade jag för att Leffe skulle sätta upp mitt namn på dörren (wihu) 
Fårse vad Zoran tycker när han kommer hem och det står TADIC MORELL på dörren ^^ 

Mamma kommer snart och hämtar mig; jag ska hem till dem och plugga. Göra klart mitt författarporträtt, dagboksskrivningen av Brott & straff (naturalismen) och 'Min plats i historien'. 
Jag har kommit till underfund med att jag är 11e generationen av Jean Maurel (konstig stavning av Morell) som fick fly ifrån Frankrike till Danmark, pga att han var hugenott (alltså protestant). Han kom till Danmark 1704 och några generationer senare var det min mammas farfar, Arne Morell-Larsen som kom över till Sverige och here we are. 
Jag är den 11e generationen av Jean Maurel som fick fly ifrån katolska Frankrike pga hans protestantiska tro och nu ska jag låta min dotter döpas katolskt... Jag är nog släktens svarta får nu, ^^
 
v. 34+3 idag. 37 dagar kvar, älskling ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0